پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه

محسنی نیا: جام جهانی بهترین فرصت برای جوانان بود!

کاظم محسنی نیا مربی اسبق تیم ملی کشتی آزاد ایران طی گفت و گوی کوتاه با خبرگزاری البرز ورزشی در رابطه با جام جهانی کشتی آمریکا گفت

مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ آمریکا به جهت حضور تعدادی از نفرات اصلی تیم ها و حضور تیم منتخب جهان در سطح قابل قبولی بود. دوستداران کشتی می دانند که مسابقات جام جهانی بعد از رقابت های قهرمانی جهان هر ساله برگزار می شود و طی آن تیم‌ های اول تا هشتم جهان در پیکار های جام جهانی باید حضور پیدا کنند.

در تصمیم گیری های جدید اتحادیه جهانی کشتی بعد از مسابقات جهانی صربستان تاکید شده بود که عدم شرکت تیم ها در مسابقات کشتی جام جهانی پیامد های ناگواری برای تیم های غایب خواهد داشت از جمله اینکه غایبین از حضور در مسابقات جهانی 2023 سال آینده و کسب سهمیه المپیک محروم خواهند شد. در همین رابطه فدراسیون طی مکاتباتی که با اتحادیه جهانی داشت موفق شد به تمامی اعضاء تیم ویزا صادر کنند.
محسنی نیاد تاکید کرد: در جام جهانی آمریکا، جمعی از قهرمانان مطرح جهان و المپیک در کنار تعدادی از کشتی گیران جوان شرکت دارند. تیم ما به غیر از دو وزن ۹۲ و ۶۵ کیلوگرم در بقیه اوزان تیم ها از چهره های جوان تشکیل شده است. البته ناگفته نماند نفرات جوان تیم کشتی ایران نیز تجربه مسابقات قهرمانی جوانان جهان، مسابقات قهرمانی زیر ۲۳ سال دنیا و تورنمنت ‌های مختلفی برخوردار بودند. حضور این جوانان در مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ آمریکا برای آینده تیم ایران بسیار مفید بود. محسنی نیا که عضویت شبکه بین المللی کشتی را در کارنامه مربیگری خود دارد.

خاطرنشان کرد: نفرات تیم کشتی ایران به دور از مشکلات اضافه وزن و مشکل روحی در این مسابقات حضور پیدا کرده اند و من امیدوار بودم که در فینال بتوانیم تیم پرقدرت آمریکا را با تمام ستاره هایش شکت دهیم اما معمولا مسابقات فینال بسیار نزدیک و حساس است و تیم ملی کشتی ایران با جوانان جویای نام خود به مقام دوم جام جهانی 2022 آمریکا دست یافت.

گفت و گو: احمد دباغ