پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه

جیانلی و یک افتخار تکرار نشدنی!

جیانلی جایزه MVP قهرمانان باشگاه های جهان را دریافت کرد.

جیانلی جوان ترین پاسوری بود که به تیم ملی والیبال ایتالیا پیوست در کشوری که سوپر استار هایی چون دجورجی، توفولی، آناستازی، ورمیگلو و... را در سمت پاسوریی خود به سطوح بین المللی عرضه کرده بود جیانلی موفق شد در حضور پاسور های نام آوری همانند کریستن، لوماچ، رزنده، معروف و... یکه تاز پست بازی گردانی شود.

پاسور جوان ایتالیایی تنها بازیکنی است که این جایزه را در سطح تیم ملی و باشگاهی در مسابقات قهرمانی جهان کسب کرده استاگر در فصل 2022 برای سیمونه جیانلی به اندازه کافی قابل توجه نبود، اما مطمئناً در فبازی فینال روزی استثنائی بود.

زمانی که ستاره ایتالیایی تیمش پروجا را به اولین قهرمانی خود در مسابقات قهرمانی باشگاه های والیبال مردان FIVB در بتیم، برزیل رساند جایزه ارزشمندترین بازیکن مسابقات را نیز به خانه برد.

همین سه ماه پیش، جیانلی 26 ساله در موقعیت مشابهی قرار داشت و تیم ملی کشورش را به قهرمانی در مسابقات قهرمانی جهانی مردان هدایت کرد و همچنین به عنوان بازیکن برتر مسابقات انتخاب شد. او تنها بازیکنی است که جوایز MVP را در هر دو تورنمنت کسب کرده است.

اگرچه پیروزی پروجا با حضور بسیاری از ستارگان این تیم رقم خورد، اما جیانلی بیش از هر بازیکن دیگری در زمین ماند زیرا او هر چهار بازی را که تیم ایتالیا این هفته در بتیم انجام داد آغاز کرد. او مسابقات قهرمانی باشگاه های جهان را به پایان رساند.

جیانلی به والیبال ورلد گفت: ما به تازگی برای پروجا تاریخ سازی کرده ایم. این نخستین عنوان قهرمانی جهان برای باشگاه است و من بسیار مفتخرم که این عنوان را با هم تیمی هایم انجام دادم. این یک عنوان واقعا مهم است و همه عملکرد خوبی داشتند، بازیکنان و کادر مربیگری. ما در این فصل یک تیم واقعا قوی ساختیم و رابطه خوبی با تیم ایجاد کردیم. امشب، ما به تک تک بازیکنان نیاز داشتیم که برنده شوند و همه به پیروزی رسیدند.

گزارش: جمشید حمیدی