پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه

کشتی گیران ایرانی در جمع بهترین های جهان!

نام دو کشتی گیر ایرانی در فهرست نامزد های دریافت جایزه بهترین ورزشکار این رشته قرار دارد. این انتخابات از سوی اتحادیه جهانی کشتی صورت می گیرد.

به گزارش پایگاه خبری البرز ورزشی: رحمان عموزاد بعد از آنکه در همه رده‌های سنی قهرمان جهان شد و حتی عنوان فنی‌ترین کشتی‌گیر نوجوان جهان را هم به خود اختصاص داد، امسال در مسابقات جهانی 2022 بلگراد با شکست دیاکو میهالیس آمریکایی صاحب نشان طلای وزن 65 کیلوگرم شد. او در جام‌جهانی آمریکا هم بار دیگر حریف جوان آمریکایی خودش را شکست داد.

امیررضا معصومی هم که سابقه قهرمانی در هر سه رده سنی نوجوانان، جوانان و امیدهای جهان را در دو سال اخیر دارد، در ماه‌های گذشته به هر مسابقه‌ای که اعزام شده، بدون شکست کارش را دنبال کرده و حتی پیش از مسابقات جهانی بلگراد، به مرحله نهایی انتخابی تیم ملی بزرگسالان رسید و بعد از شکست یدالله محبی، مغلوب امیرحسین زارع شد.

او جام‌جهانی آمریکا را نیز با سه برد مقابل حریفان ژاپنی، اوکراینی و آمریکایی پشت سر گذاشت.

در این فهرست همچنین نام تائیشی ناریکانی ژاپنی، یانی دیاکومیهالیس آمریکایی و آرسن هاراتونیان ارمنی هم دیده می‌شود. البته هاراتونیان و ناریکانی کشتی‌گیران باتجربه‌ای هستند که در این فهرست جا گرفته‌اند و اطلاق عنوان ستاره نوظهور بیشتر به عملکرد و کارنامه سال 2022 عموزاد و معصومی تطابق دارد.