جمعه هفتم اردیبهشت ماه
تحقق رویای کودکی یک ابر ستاره

مسی همچنان برای آرژانتین بازی می کند!

لیونل مسی گفت: هنوز آماده بازنشستگی از فوتبال بین المللی نیست.

لیونل مسی قول داد پس از الهام بخشیدن به قهرمانی آرژانتین در قطر، همچنان برای آرژانتین بازی کند. جام جهانی متعلق به مسی و آرژانتین پس از فینال دیدنی یکشنبه بود که در آن کیلیان امباپه برای فرانسه هت تریک کرد اما همچنان در تیم بازنده قرار گرفت. پیروزی 4-2 در ضربات پنالتی پس از تساوی 3-3 باعث شد آرژانتین سومین قهرمانی خود در جام جهانی را پس از بالا بردن جام در سال های 1978 و 1986 به ارمغان آورد و به این معنی است که حضور مسی در بزرگترین صحنه به شکل افسانه ای به پایان رسید.

این جامی بود که او قبل از پایان دوران حرفه‌ای‌اش برای کسب آن تلاش می‌کرد و این بازیکن 35 ساله مسابقات را با هفت گل و سه پاس گل به پایان رساند و اولین بازیکنی شد که در هر دور و مرحله گروهی گلزنی می‌کند.
او جایزه توپ طلا را به عنوان بهترین بازیکن دریافت کرد، اما امباپه با هشت گل او را به کفش طلا رساند. مسی به TyC Sports گفت: بدیهی است که می‌خواستم با این کار حرفه‌ام را تمام کنم ، دیگر نمی‌توانم چیزی بخواهم. خدا را شکر، خداوند همه چیز را به من داد.


مسی می‌داند که دوران حرفه‌ای‌اش رو به افول است و تلاش کرد تا مطمئن شود برای آخرین بار در جام جهانی در بهترین حالت قرار دارد. واکنش احساسی او پس از سوت پایان، بوسیدن جام در اولین فرصت نشان داد که مسی چقدر خواستار این لحظه فراموش نشدنی بوده است.
مسی با 26 گل - 13 گل در جام جهانی به همان تعداد در کوپا آمریکا  به پر گل ترین بازیکن آمریکای جنوبی در تورنمنت های مهم بین المللی تبدیل شد. این باعث شد که او یک گل از رونالدوی بزرگ برزیل که قبلاً این رکورد را در اختیار داشت، جلو بیاندازد مسی گفت: بعد از این، چه خواهد شد؟ من توانستم کوپا آمریکا، جام جهانی را کسب کنم.
از حضور در تیم ملی، گروه لذت می برم، می خواهم چند بازی دیگر با قهرمانی جهان ادامه دهم.
سپس مسی طعنه وار ادامه می دهد: این رویای کودکی من بود و من خوش شانس بودم که به همه چیز دست یافتم.

مترجم: هستی رفیعی