پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
شانس بسکتبال ایران برای باشگاه های جهان

غرب آسیاست نه تورنمنت محلات!

تیم های بسکتبال شهرداری گرگان و ذوب آهن اصفهان که برای شرکت در رقابت های غرب آسیا راهی آن سوی مرزها شده بودند با دو شکست به کشور بازگشتند.

ذوب آهن با نتیجه 73 – 56 مغلوب کلاب بیروت شد و شهرداری گرگان نیز 81 – 74 نتیجه را به الریاضیه لبنان واگذار کرد. سایت کنفدراسیون بسکتبال آسیا در مقاله ای نوشت گرگانی ها در ریباند و حملات بهتر از حریف لبنانی بودند اما الریاضی مغلوب بازیکنی به نام وائل اراکچی و کرم زینون شد و این نشان دهنده نقش ستاره ها در مسابقات رسمی است.

افشین رضاپور کارشناس و مربی بسکتبال در این باره می گوید متاسفانه هیچ یکی از دو تیم ما تدارکات لازمه را برای شرکت در رقابت ها نداشته اند انگار که به یک تورنمنت در سطح محلات اعزام شده بودند.

تیم ذوب آهن نیز که با مصرومیت چند بازیکن مواجه بود و حتی در لیگ برتر نیز ظاهر نشد البته این مسابقات رفت و برگشت انجام می پذیرد و جوایز دلاری هم دارد ولی با این روند برای اینکه بتوانیم به دور بعدی صعود کنیم و شانس حضور در نخستین دوره باشگاه های جهان را در سال 2023 به دست آوریم کار بسیار دشواری خواهیم داشت از آسیا فقط یک تیم راهی باشگاه های جهان خواهد شد.

گزارش: ج - دوستدار