پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
استیضاح وزیر ورزش در مجلس

صلاح چیست...؟!

وزیر ورزش در معرض استیضاح قرار گرفت، این خواست جمعی از نمایندگان مجلس است.

هرچند که اعتقاد داریم در این برهه مجلس کار های مهمتری و زیربنایی تری باید پیگیری کنند اما همین اینکه متوجه اهمیت ورزش به ویژه فوتبال شده اند جالب توجه است.

اما واقعا آیا حمید سجادی به عنوان نخستین وزیر ورزشی باید زیر ذره بین مجلس قرار بگیرد؟

دکتر حسین میرزا آقابیک کاپیتان و بازیکن سابق تیم ملی بسکتبال و از مدیران با تجربه پایتخت می گوید: متاسفانه آقای سجادی ضعیف عمل کرد و نتوانست از فرصت به وجود آمده برای استفاده از کارشناسان داخلی وزارت ورزش و پیشکسوتان استخوان خورد کرده برای برنامه ریزی مطلوب استفاده کنند بنابراین من نیز با افرادی که درخواست استیضاح ایشان را کرده ام موافق هستم چرا که نتوانست حق ورزش را از مجموعه دولت بگیرد. یکی دیگر از نقاط ضعف ایشان مداخله افراد پیرامونی در تصمیم گیری های ورزش بود که باید جلوی آن را می گرفتم. پیشنهاد من این است که وزارت خانه را از دنیای ورزش بگیرند و همانند دوران سابق به سازمان تربیت بدنی منتقل شوند تا نمایندگان ورزش نتوانند سهم خواهی کنند.

ورزش ایران باید از بافت چهل ساله ای که در دوران ایجاد شده رهایی یابد مهم نیست که وزیر این وزارت خانه ورزشی باشد یا نباشد باید مدیریتی شایسته داشته باشند مثل مرحومان یزدانی خرم و حجت الله خطیب که از همه ظرفیت های ورزش کشور استفاده کرده و از موجبات شکوفایی رشته های مختلف را فراهم ساخته بودند.

سنگ روی سنگ بند نمی شود

مسعود اسکویی از قدیمی ترین کارشناسان رسانه که دوره گزارشگری و مجریگری ورزش را در آلمان گذرانده است به عنوان فردی که با زیر و بم مسائل اجرایی ورزش آشنایی دارد می گوید: باید به دکتر حمید سجادی فرصت داد صلاح نیست که با بروز یکی دو مشکل موجودیت را زیر سوال ببریم البته وزیر باید پاسخگوی انتقادات باشد اما اگر قرار باشد که فرد دیگری را جای وی بنشانند آن شخص نیز بیاید با شرایط آشنا شود زمان زیادی را از دست می دهد اینکه هر روز بخواهیم در کار وزیر دخالت کنیم سنگ روی سنگ بند نمی شود.

از نگاه من دولت نباید اجازه دخالت ارگان ها در کار وزیر ورزش را بدهد.

گزارش: ج - دوستدار