پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه

ایساک در اندونزی

ایساک مدافع غول پیکر برزیل آماده بود تا یک سال به یاد ماندنی داشته باشد.

قرار بود در مسابقات قهرمانی جهانی FIVB 2022 با تیم ملی برزیل شرکت کند و سپس در ایتالیا فرود بیاید تا پیراهن قهرمانان سوپرلگا، کوسینه لوبه سیویتانوا را بپوشد. مصدومیت از ناحیه کمر اما باعث شد که بازیکن میانی از زمین خارج شود.

بنا بر اخبار رسیده در حال حاضر بهبود یافته است، بهترین بلوکر میانی جام پان آمریکن 2013 و قهرمانی آمریکای جنوبی 2015، اولین باشگاه خارجی اش مشخص کردند.

همانطور که گفتیم، باید لوبه می بود، اما آنها پس از اینکه متوجه شدند مصدومیت دیده است کنار گذاشتند، و حتی از عقد قرارداد او برای فصل 2022-203 منصرف شدند. اسطوره 32 ساله Sada Cruzeiro Vôlei به عنوان یک یار تقویت کننده برای جاکارتا STIN BIN، در Proliga اندونزی بازی خواهد کرد. جالب اینجاست که این تیم چند ماه پیش تاسیس شدند. از دیگر بازیکنان این تین روزالین پنچف بلغاری است که فصل پیش در الوصل امارات بازی کرد.

مربیان ایتالیایی در بلغارستان

یک مربی جدید ایتالیایی هم در بلغارستان مشغول به کار شد.

بعد از پلاچی مربی سرشناس ایتالیایی که هدایت دای اسپورت بلغارستان را برعهده گرفت. فرانسیسکو کادید دیگر مربی سازنده ایتالیایی است که در کنار هدایت یک تیم باشگاهی دستیاری مارتین استیوف سرمربی تیم جوانان بلغارستان را بر عهده گرفت.

مربیان ایتالیایی سوای تجربه و مهارت زیادی که در امر کوچینگ آماده سازی تیم های حرفه ای دارند به لحاظ سازندگی و توجه به امور زیربنایی بر مبنای اصول صحیح آموزش نیز بی مانند هستند.

تصمیم گانف

گانف بازیکن بزرگ دهه های گذشته والیبال جهان که ریاست فدرایسون والیبال بلغارستان را بر عهده گرفته است اعلام کرد که درآمد حاصل از حضور تیم ملی کشورش در لیگ جهانی را بر مبنای رتبه ای که به دست می آورند به بازیکنان تقسیم خواهد کرد.

به این صورت که درصورتی بین تیم های 1 – 3 قرار گیرند 100% درآمد و یا اگر مثلا رتبه 6 – 8 حائز شوند 40% به بازیکنان تعلق خواهد گرفت. بر اساس اخبار رسیده ممکن است در لیگ جهانی به تیم های هشتم به بعد پولی تعلق نگیرد البته این در حد شنیده ها است و هنوز فدراسیون جهانی به طور رسمی اعلام نظر نکرده است.

گزارش: جمشید حمیدی