پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه

سیر تا پیاز ماجرای لوکادیا و پرسپولیس

ماجرای لوکادیا و پرسپولیس خیلی پیچیده‌تر از آن است که بتوان گفت در این داستان پرسپولیس متضرر خواهد شد یا بازیکن هلندی.

به گزارش پایگاه خبری البرز ورزشی: اما آنچه مشخص است لوکادیا و وکلایش آنقدر اطمینان داشته‌اند که قرارداد این بازیکن را خیلی راحت یک‌ طرفه فسخ کرده‌اند.
با توجه به شرایط این نگرانی وجود دارد که پرسپولیس در این مورد نیز همچون پرونده آنتونی استوکس بازنده شوند. لین نگرانی وقتی بیشتر می‌شود که مسئولان این باشگاه حتی حاضر به اظهار نظر هم در این مورد نیستند. از آنجا که رقم قرارداد یورگن لوکادیا ۱۰ برابر رقم قرارداد استوکس که ۱۵۰ هزار دلار بود، است شکست در این پرونده می‌تواند ضربه جبران ناپذیری به یکی از بزرگترین باشگاه های فوتبال ایران و حتی آسیا بزند.

به همین دلیل پرسپولیسی‌ ها که نگران موفقیت تیم حقوقی خود در این پرونده هستند به‌دنبال استخدام وکیل خارجی خبره هستند. البته اغلب کارشناسان حقوقی به احتمال موفقیت باشگاه پرسپولیس در این پرونده رای دادند اما چون لوکادیا چهار پنج وکیل هلندی و فرانسوی دارد که این ماجرا را تا آخر پیگیری خواهند کرد باشگاه پرسپولیس هم مقصد دارد موضوع را جدی پیگیری کند.

یورگن لوکادیا با عقد قراردادی یک ساله به ارزش حدود یک میلیون یورو به پرسپولیس آمده بود. او در زمان امضای قرارداد حدود ۲۰ درصد از مبلغ کل قراردادش را به عنوان پیش قرارداد دریافت کرده و یک ماه بعد از آن ۱۷۰ هزار یورو و دو ماه بعد از این قسط ۱۷۰ هزار یورو دیگر دریافت کرده است. این یعنی با احتساب پیش پرداخت، لوکادیا چیزی حدود ۵۴۰ هزار یورو دریافت کرده است. این در حالی است که لوکادیا قرار بود ۵ ژانویه (۱۵ دی ۱۴۰۱) قسط بعدی خود را دریافت کند. از این رو پرسپولیس در صدد جمع‌آوری مدارک لازم است تا هرچه زودتر از این بازیکن به فیفا شکایت کند. شواهد نشان می‌دهد که پرسپولیس درباره این بازیکن به تمام تعهدات مالی خود عمل کرده است و او از نظر مسائل مالی حق فسخ نداشته است.

نویسنده: حامد قاسمی عارف