پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
داستان ستارگان پاری سن ژرمن

تلاش برای رهایی از پیامد های جام جهانی

دیدار مجدد یونل مسی، کیلیان امباپه و نیمار پس از جام جهانی پاری سن ژرمن، احساسات متفاوتی را به همراه دارد.

بازگشت لیونل مسی، کیلیان امباپه و نیمار به پاری سن ژرمن همیشه یک داستان فرعی جذاب در فصل فوتبال اروپا بود. با توجه به اینکه این مرد آرژانتینی افسانه ای در حال حاضر از تحسین وطن خود لذت می برد، امباپه مرد فرانسوی 24 ساله دوران ناامیدی خود را پشت سر می گذارد و آن برزیلی اشک های خود را پاک می کند، اما اوایل سال 2023 در پارک دو پرنس بسیار جالب خواهد بود. اگر رقابت مسی و امباپه در Lusail پس از یک رویارویی جذاب تمام دوران به پایان رسید، احتمالاً دیدار مجدد آنها در پایتخت فرانسه در چند هفته دیگر به اندازه اکنون ناخوشایند نخواهد بود. اما از یاد نمی بریم امی مارتینز، دروازه بان استون ویلا و آرژانتین، که پس از شکست در ضربات پنالتی در فینال جام جهانی به امباپه دلداری داد و به طرز عجیبی فوق ستاره فرانسه را در به تمسخر گرفت.

با توجه به اینکه پاری سن ژرمن بابت عبور از کنار نام های ستاره بزرگ خود اجتناب می کند اما...

اشرف حکیمی در جریان دور نیمه نهایی باورنکردنی مراکش به مصاف دوست صمیمی امباپه رفت، اما هیچ شکی وجود نداشت که احترام بین این زوج دست نخورده باقی بماند. زمانی که موضوع رفتار مارتینز از ذهن خارج شد، احتمالاً بین مسی و امباپه این اتفاق خواهد افتاد، اما سوال اصلی این است که نتایج مختلف جام جهانی چگونه هضم می شود؟

با مسی، این می تواند یکی از دو راه را طی کند که این بازیکن 35 ساله احتمالاً در راه رسیدن به هشتمین عنوان توپ طلا پس از این موفقیت است یا با انگیزه بیشتر برای تکمیل یک فصل قوی که به طور بالقوه می تواند با موفقیت در لیگ قهرمانان اروپا به پایان برسد یا همه چیز را برای لا آلبی سلسته به کار می بندد و باقی مانده دوره را در مسیر حرکت سپری می کند. اگرچه او در حال مذاکره برای تمدید قرارداد با باشگاهش است، اما باید دید ادامه کار چه خواهد شد.

کریستف گالتیه تاکتیک‌دان پاریسن‌ها چالشی پیش رو دارد تا نیمار را که در تابستان به پایتخت می آید، انتخاب کند و او را برای نیمه دوم این فصل آماده سازد.

به هر روی افرادی مانند جانلوئیجی دوناروما، مارکو وراتی، پرسنل کیمپمبه، سرخیو راموس و فابیان رویز آماده بازگرداندن مسی، امباپه و نیمار به واقعیت فوتبال باشگاهی هستند که همگی جام جهانی قطر را از دست دادند و مجبور شدند از خانه این رقابت های بزرگ را تماشا کنند. بسیاری از نام‌های ستاره همچنان برای موفقیت در سطح باشگاهی و بازگشت به صحنه بین‌المللی پیش از یورو 2024 ناامید خواهند بود.

قابل درک است که مسی و امباپه تا جایی که امکان داشت برای تیم ملی کشورشان تلاش کردند و اکنون نیز امیدوارند تا به موقع برای بازگشت به بازی های داخلی آماده شوند و از ضربه مضاعف ناامیدی و مصدومیت رهایی پیدا کنند.

با این حال، با فرا رسیدن سال 2023 و عملکرد خوب پاری سن ژرمن در تمام رقابت ها، در صورتی که این سه ستاره بتوانند دوباره به فوتبال حرفه ای تمرکز کنند، می توانند شکوه و جلال را به دست آورند.

گزارش: هستی رفیعی