پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه

سومین دوپینگی والیبال روسیه معرفی شد!

یکی دیگر از والیبالیست های روسی که توسط فدراسیون جهانی به دلیل دوپینگ محروم شد.

به گزارش پایگاه خبری البرز ورزشی: تعلیق 15 ماهه دوپینگ پاول موروز از روسیه توسط فدراسیون بین المللی والیبال (FIVB) تایید شد.

این پرونده یکی از چندین مورد کشف شده است در نتیجه شواهد به دست آمده توسط آژانس جهانی ضد دوپینگ از پایگاه داده سیستم مدیریت اطلاعات آزمایشگاهی در آزمایشگاه معتبر آن در مسکو بود. مورد این بازیکن برای استفاده از محرک تری متازیدین از نمونه گرفته شده در یک آزمون درون مسابقه ای در آوریل 2014 در مسابقات قهرمانی ملی والیبال روسیه بود.
این پرونده بخشی از تحقیقاتی است که FIVB پس از ارائه داده‌ها و نمونه‌های آزمایش دوپینگ جمع ‌آوری ‌شده از آزمایشگاه مسکو توسط آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ آغاز کرد.
FIVB متعهد به محافظت از ورزش های پاک و ورزشکاران پاک است و رویکردی بدون تحمل به دوپینگ را حفظ می کند. این دومین محرومیت دوپینگی برای موروز 35 ساله است که بین سال های 2012 تا 2015 نماینده روسیه بود.
در اکتبر 2018 آزمایش کوکائین در مسابقات قهرمانی روسیه مثبت شد.
موروز این اتهامات را رد کرد اما به مدت 18 ماه محروم شد. ماه گذشته اعلام شد که الکساندر بوتکو پاسور تیم ملی روسیه و دارنده مدال طلای المپیک 2012، پس از مثبت شدن آزمایش تست تری متازیدین، ماده ای شبیه ملدونیم، نمونه ای که در سال 2014 داده بود، یک سال محروم خواهد شد.
محرومیت او نیز قرار است در 31 مارس به پایان برسد.
در سپتامبر توسط insidethegames فاش شده بود که هر دو بازیکن تحت بازجویی هستند.

سال گذشته، دیمیتری موزرسکی، بازیکن دیگر روسیه، پس از اعتراف به نقض دوپینگ هشت سال قبل، به مدت 9 ماه محروم شد.
ماده ممنوعه متیل هگزان آمین - محرکی که می تواند جریان خون را افزایش دهد - در نمونه Muserskiy که در مسابقات قهرمانی ملی روسیه در می 2013 جمع آوری شده بود، یافت شد.
موزرسکی تنها چهار ماه بعد به روسیه کمک کرد تا قهرمان اروپا شود و همچنین یکی از اعضای تیم برنده مدال طلای المپیک لندن 2012 بود.
محرومیت 9 ماهه موزرسکی از 5 آوریل 2021 اجرایی شد و در 4 ژانویه سال جاری به پایان رسید.