پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
فوتبال و فقدان مدیریت بحران

واعظ آشتیانی: در اروپا هم برف باران می آید

امیر واعظ آشتیانی: درباره اینکه با بارش نسبتاً شدید برف و باران بازی ‌های سطح اول فوتبال ایران لغو می‌شود.

هنوز راه‌حلی برای این مسئله از سوی عوامل برگزاری مسابقات پیدا نشده اظهار داشت: قاره اروپا بارانی و برف خیز است اما مسئولان برای برگزاری مسابقات فکر کرده و راه چاره پیدا کردند. زمین ‌های چمن ورزشگاه‌ها را زه‌کشی کردند و هر زمان که باران می‌آید یا برف می‌نشیند از طریق کانال‌های زه‌کشی شده آب خارج می‌شود

وی در گفت و گو با آنا ادامه داد: در ایران این زحمت را به خود ندادیم تا برای حل مشکل بارش برف و باران اقدام اساسی کنیم. به لحاظ توان اقتصادی و نیروی انسانی ماهر دچار ضعف هستیم و اگر این دو مورد را هم داشته باشیم به دلیل بی‌توجهی و عدم نگاه حرفه‌ای با موضوع خیلی ساده برخورد می‌کنیم. تقویم مشخصی را برای یک فصل باشگاهی تعریف می‌کنیم و لازمه اجرایی شدن آن پیش‌بینی تمامی احتمالات از جمله بارش برف و باران است. بارها در اروپا شاهد بودیم باران شدید باریده ولی بازی‌ها ادامه پیدا کرده و گهگاه در بارش برف هم مسابقات لغو نشده مگر شرایط استثنایی رخ داده باشد. در ایران کماکان رویه سنتی را ادامه می‌دهیم و چون تفکر راه داده نمی‌شود اقدامات پیشگیرانه مورد استفاده قرار نمی‌گیرند.

قائم مقام سابق سازمان تربیت بدنی در مورد واکنش روابط عمومی فدراسیون فوتبال به صحبت‌های وی مبنی بر اینکه اظهارنظر در مورد فدراسیون بدون طعنه باشد، تصریح کرد: اگر مسائلی مطرح شده بدون طعنه بوده بلکه بهتر است عوامل فدراسیون به ادبیات، رفتار و کردار خود تلنگری بزنند. کسانی که حرف می‌زنند طعنه به نوع رفتاری می‌دهند که شفاف پاسخگوی مخاطبان نیست و حرمت و ادب را برای مردم قائل نبوده است.  در رسانه ملی از واژه‌های جیب و شما چند سالته پرهیز کنید. خیلی‌ها مدعی هستند که ۴۰ سال تجربه دارند اما برخی افراد عمر خود را تلف کرده‌اند. موفقیت همراه با کارآمدی و سربلندی اثر دارد و هر موفقیت و تجربه‌ای مفید نخواهد بود بلکه تجربه همراه با اتلاف وقت جفا در حق تجربه مفید است.

واعظ آشتیانی تاکید کرد: کسانی که ادعا دارند سن تجربه‌ شان از سن یک مجری تلویزیونی بیشتر است چه آموزه مدیریتی داشتند. چه رفتار و کرداری داشتند که هم مخاطبان استفاده کرده باشند هم از ادبیات مودبانه و روشنفکرانه استفاده کرده باشند؟!