پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
گردهمایی خانوادگی کنار بالین پله در بیمارستان

کریسمس مبارک پدر

پسر اسطوره فوتبال برزیل به خواهرانش در بیمارستان آلبرت انیشتین می پیوندد که نگران سلامتی مرد 82 ساله هستند.

اعضای خانواده پله در بیمارستانی که اسطوره فوتبال برزیل در آن به دلیل تشدید سرطان و همچنین مشکلات کلیوی و قلبی تحت درمان است، جمع شده اند.
ادینهو، پسر پله، روز شنبه وارد مرکز پزشکی در سائوپائولو شد و در آنجا به خواهرانش فلاویا و کلی ناسیمنتو پیوست. او عکسی را در اینستاگرام منتشر کرد که در آن دست این پیرمرد 82 ساله را گرفته بود و زیر آن نوشت: "پدر قدرت من دست توست."

دروازه بان سابق، که اخیراً به عنوان مربی باشگاه فوتبال سری B Londrina مستقر در پارانا در شمال منصوب شد. یک روز پس از توضیح غیبت خود در کنار پدرش برای رسانه های محلی وارد شد.

توضیح داد: من دوست دارم کنار پدرم حضور داشته باشم، اما به ماموریتم در اینجا متعهد هستم. او در مصاحبه ای که روز جمعه توسط روزنامه Estadao منتشر شد، گفت: من پزشک نیستم، واقعاً نتوانستم کمک زیادی کنم.
در همان روز، کلی عکسی از خود در حالی که پدرش را در بیمارستان در آغوش گرفته بود با عنوان یک شب دیگر با هم، به اشتراک گذاشت. در روز شنبه، کلی تصویری از همسر پله، مارسیا آئوکی و سایر اعضای خانواده که در بیمارستان آلبرت انیشتین گرد هم آمدند، منتشر کرد. پله در تصویر قابل مشاهده نبود.
تقریبا همه ما با گفتن کریسمس مبارک. قدردانی، عشق، اتحاد، خانواده را اعلام کردیم این  جوهر کریسمس است. روز چهارشنبه، بیمارستان اعلام کرد که سرطان روده بزرگ پله در حال پیشرفت است و او به مراقبت های گسترده تر برای درمان نارسایی کلیه و قلب نیاز دارد.
اوایل آن روز، دخترانش اعلام کرده بودند که او برای کریسمس در خانه نخواهد بود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، روز شنبه فضای بیرون بیمارستان آرام بود. پله با نام ادسون آرانتس دو ناسیمنتو به ‌عنوان برترین فوتبالیست تمام دوران شناخته می‌شود و از زمان بستری شدنش در بیمارستان پیام‌های حمایتی متعددی دریافت کرده است، از جمله کیلیان امباپه ستاره فرانسوی، که از پیروان خود خواسته است برای پادشاه دعا کنند. پله در 29 نوامبر در بیمارستان سائوپائولو بستری شد تا تیم پزشکی او ارزیابی مجدد شیمی‌درمانی‌هایش را که از زمان انجام عمل جراحی برای برداشتن تومور روده بزرگ در سپتامبر 2021 دریافت کرده است.

گزارش: هستی رفیعی