پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه

رونالدو در دوران گرگ و میش فوتبال حرفه ای

رونالدو سرانجام چمدان هایش را برای رفتن به غرب آسیا بسته است اما نقل و انتقال وی به یک تیم در خاورمیانه همچنان بحث روز است.

زالاتان ابراهیموویچ درباره رونالدو گفت: به عنوان یک فوتبالیست کریستیانو رونالدو را بسیار تحسین می کنم، او یکی از بهترین بازیکنان تمام دوران است، به نظر من، دستاوردهای او واقعا شگفت انگیز است و فداکاری و هنرش، از نظر آمادگی بدنی، شاید بی بدیل باشد اما همانطور که وقایع هفته های اخیر در منچستریونایتد و پرتغال رخ داده است، من از آنچه به عنوان فرصت از دست رفته می بینم ابراز تاسف کرده ام.

می توانم استدلال کنم که تیم ملی او اکنون بدون رونالدو به عنوان یک بازیکن ثابت بهتر عمل می کند، اما رونالدو همچنان می تواند نقش بسیار مثبتی در سطح باشگاهی و بین المللی ایفا کند. رونالدو فصل گذشته در 38 بازی برای منچستریونایتد 24 گل به ثمر رساند.

اگر یک بازیکن 21 ساله این کار را انجام می داد، ما از آنها به عنوان یکی از چشم انداز های بزرگ فوتبال تمجید می کردیم.

اما مشکل اینجاست که یک باشگاه نمی تواند تحمل هزینه های سنگین وابسته به یک بازیکن باشد.

همانطور که برخی از بازیکنان یوونتوس از آن زمان شهادت داده اند، هم تیمی ها بیش از حد به او متکی شدنده اند و پویایی تیم از بابت این وابستگی به شدت آسیب دید. این درحالی است که پیامدهای طبیعی سن مبنی بر اینکه فردی در اواخر 30 سالگی نمی تواند به همان اندازه یا با شدت مورد نیاز برای مطابقت با شرایط خاص تیم بدود هم مطرح شده است برای مثال، پرس کردن از جلو، به هر یک از فورواردها نیاز دارد که وی را حمایت کند و اگر این کار را نکند، کل تمرین را بی‌معنا جلوه می دهد.

با وجود تمام درخشش غیرقابل انکار او، نمی توانم تصور کنم کریستیانو رونالدو برخی از این چیزها را بپذیرد نمی دانیم که آیا روحیه او می تواند کاهش قابل توجهی از دستمزد را هم بپذیرد که مدنظر ابراهیموویچ برای قرار دارد. به هر روی روزنامه نگاران گاردین: رونالدو به دوران گرگ و میش فوتبال حرفه ای خود نزدیک شده است و باید دید که بازی در عربستان این تصور را تحقق خواهد بخشید یا رونالدو همچنان ستاره بی مانند فوتبال جهان خواهد ماند.

سیلویو پاگلیاری، ایجنت فوتبال ایتالیا به کریستیانو رونالدو گفته است که اگر می‌خواهد در اروپا بماند، دستمزد فعلی خود را کاهش دهد.

به گفته وی، برای هیچ باشگاهی منطقی نیست که کاپیتان 37 ساله پرتغالی را با دستمزد فعلی اش به خدمت بگیرد.

کریستیانو رونالدو در حال حاضر یک بازیکن آزاد است که ماه گذشته بیش از نیم سال از قراردادش با منچستریونایتد فسخ شد.

پس از به ثمر رساندن 24 گل در تمام رقابت ها برای شیاطین سرخ در فصل گذشته، این نماد فوتبال زمان بازی خود را تحت نظر سرمربی جدید اریک تن هاگ محدود کرد.

گزارش: هستی رفیعی