پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه

جایگاه پرسش‌ گری و پاسخگویی کجا است؟

مطالبه گری و پرسش‌گری از جمله وظایف ذاتی رسانه ها است و مدیران و مسئولان کشور از جمله مدیران ورزش و فوتبال باید پاسخگوی عملکرد خود باشند و به مردم پاسخ های اقناعی ارائه دهند.

در یادداشت قبلی به صراحت به نحوه پاسخگویی و درشت‌گویی مهدی تاج انتقاد کردم و برخلاف بعضی از همکاران که محافظه کارانه با مسئله برخورد کردند، آن را کاری ناشایست و غیر اخلاقی قلمداد کردم.

در حوزه ورزش واکنش های حاج محمود خسروی وفا را ستایش می کنم که در مواجهه با رسانه ها و همکاران حوزه خبر، همواره از لفظ ساده ای استفاده می کند و مکررا می گوید : من کارگر شما هستم. این کلمات ساده که بی پیرایه و بدون تکلف از سوی حاج محمود و به صورت پینگ‌پونگی با همکاران حوزه خبر رد و بدل می شود در واقع گویای یک مطالبه عمومی است و خاستگاه مردمی دارد. اینکه یک مدیر و مسئول همواره خود را در برابر مردم پاسخگو بداند و در کمال سادگی و از سر تواضع با آنها سخن بگوید.

اظهارات مهدی تاج که با تکبر و تبختر با جواد خیابانی و رسول مجیدی سخن گفت به هیچ شکل با اصول اخلاقی و مبانی اولیه ورزش منطبق نبوده و نیست!

به همین دلیل این اظهارات با واکنش تند رسانه ها و اهالی فن مواجه شد. البته انتظار می رفت در همان برنامه مجریان و دست اندرکاران شبکه مذکور واکنش بهتری در قبال این درشت‌گویی ها انجام می دادند و از حقوق مردم و مطالبه عمومی جامعه ورزش دفاع می کردند. البته عذرخواهی تاج که در بیانیه فدراسیون بدان تصریح شد، اندکی فضا را آرام کرد و رنگ ‌و لعاب جدل‌ها و مناقشه ها را قدری رقیق کرد و...

در این راستا نباید از پیگیری پرونده سراسر ایراد ویلموتس به سادگی گذشت و حقوق بیت المال و مردم را نادیده گرفت. این‌ موضوع را باید جداگانه و با نظارت دستگاه‌ های ذی ربط پیگیری کرد و نتایج حاصله را به اطلاع مردم رساند.

نویسنده: احمد میرزاییان