پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه

آیا وزیر ورزش استیضاح می شود؟

این بحث مهم روزهای اخیر ورزش کشور است.

روزی که حمید سجادی و کیومرث هاشمی مد نظر مسوولان برای وزارت ورزش بودند اعتقاد داشتیم هاشمی به دلیل تجاربی که دارد می تواند گزینه خوبی باشد اما حمید سجادی، وزیر شد بسیار امیدوار شدیم.

سرانجام مردی از جنس ورزش که دارای عناوین قهرمانی است سکان ورزش را در دست گرفت با درد ورزش آشنایی دارد ولی علی رغم پیشنهادات زیادی که به ایشان داده بودیم و با وجود اعلام آمادگی جامعه ورزش برای همکاری با وی متاسفانه شاهد حضور افرادی در امور اجرایی و یا بدنه وزارتخانه بودیم که مدیر ورزشی نبودند و اغلب برحسب توصیه یا اعمال نفوذ سیاسیون وارد جریان اداری و اجرایی ورزش شده بودند و اکنون اگرچه هنوز هم بر این باور بوده و هستیم که مدیریت در ورزش با هدایت امور سیاسی و اقتصادی تفاوت دارد تاکید می کنیم که نمایندگان معزز مجلس اولویت را بر حل مشکلات اقتصادی و اجتماعی جوانان بگذارند و به جای مداخله در امور تربیت بدنی اجازه بدهند ورزشیان و متخصصان امر در نشست های مبتنی بر پشتیبانی رییس جمهور و دولت راهکارهای درستی را برای رفع موانع موجود ارائه دهند.

اراده جمعی باید در این برهه حل معضلات باشد نه بر خورد های جناحی و نگاه های سیاسی از نگاه ما نیمی از مشکلات ورزش که باید به حتم بر طرف شود خود مختاری روسای فدراسیون‌ ها است که با حمایت دولت و نظام صاحب کرسی و جایگاه بین المللی شده ولی هنگامی که به اسب مراد سوار شدند، حساب خود را از تشکیلات کلی کشور جدا کرده اند تهدید می کنند.

اگر حتی به طور قانونی نیز علیه آنان اقدام شود، باعث تعلیق ورزش ایران می شوند و این حقیقتا جای تعجب دارد که وزارت ورزش نمی تواند قوانین را اجرا کند و در مقابل هر کنشی عقب نشینی می کند.

ایران پر از جوانان تحصیلکرده است چرا نباید باور شوند و شرایط خدمتگذاری برای آنان فراهم شود. متاسفانه دکتر سجادی در این زمینه ضعیف عمل کرده است.

نویسنده:حسین علی اسماعیلی