پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه

هواداران استقلال در انتظار شفاف سازی مسئولان!

هواداران استقلال از روشنگری و نظارت بر عملکرد مدیران سابق و اوضاع فعلی باشگاه در جهت پیشبرد امور استقبال می کنند.

فتح الله زاده پس از حضور در استقلال و انجام چند نشست رسانه ای و تلویزیونی از اوضاع نابهنجار مالی سخن‌ گفت.

تلنبار شدن بدهی ها، خالی بودن حساب‌ های مالی باشگاه و برداشت سنگین از سهام هواداران در بورس از جمله اظهارات دکتر فتح الله زاده بود.

در کنار این مسائل جدا شدن شبانه آجورلو از پست مدیر عاملی که برخی از همکاران رسانه ای آن را کودتای شبانه خواندند، شائبه ها و ابهاماتی ایجاد کرد.

طیف دیگری که نگاه ظریفی به عملکرد باشگاه استقلال داشتند و از نزدیک امور باشگاه را پیگیری می کردند از تعبیر حضور شوالیه و خروج سردار استفاده کردند و...

باید قبول کرد که تغییر شبانه آجورلو پس از ۳۸۶ روز کار در باشگاه و سکوت چند‌ ماهه ایشان بر دامنه ابهامات افزود و شائبه ها را تقویت کرد.

به ویژه آنکه آجورلو در زمان حضور خود وعده های بیشماری داد و مدعی شد از محل تبلیغات محیطی ۵۰۰ میلیارد تومان آورده برای استقلال خواهد داشت.

در همان ایام مجید صدری در باشگاه پرسپولیس این ادعای آجورلو را رد کرده و گفته بود : این کارگزار قابل اعتماد نیست و پرسپولیس با آن همراهی نخواهد کرد!

بعد ها گفته شد اسنادی که کارگزاراستقلال ارائه داده معتبر نیست!

برخی از کارشناسان تغییر ناگهانی آجورلو را با موضوع تقابل وی با صدا و سیما و حق پخش تلویزیونی همسو دانستند و آن را تجزیه و تحلیل کردند.

در این اوضاع و احوال اظهارات حسین قربان زاده رییس سازمان خصوصی سازی هم موضوع را پیچیده کرد و بر دامنه مناقشه ها افزود.

وی در گفت و گویی اعلام کرد: باشگاه استقلال ۲۰۰ میلیارد تومان بیشتر از مصوبه کمیته مصارف هزینه کرده است.

در واقع اظهارات قربان زاده گویای این ‌نکته ظریف است که کمیته مصارف در سازمان خصوصی سازی اجازه برداشت مبلغی از حساب سهام هواداران باشگاه را به مدیر عامل داده است.

میزان و مبلغ مصوبه اولیه مشخص نیست، اما گفته شده مدیران مربوطه در باشگاه استقلال ۲۰۰ میلیارد تومان بیشتر از مصوبه برداشت کرده اند!

باید پرسید آیا این برداشت ها با اطلاع اعضا هیات مدیره بوده و آنها از هزینه کردن این‌مبالغ مطلع بوده و نظارتی داشته اند یا نه؟

در کنار این موضوعات مهم و اساسی، یکسری اخبار و حواشی هم به آن دامن زد.از جمله اسکان چند نفر از مدیران باشگاه در هتل اسپیناس و استفاده از خودروهای لاکچری با راننده اختصاصی و هزینه های جانبی که از صحت و سقم آن اخبار روشنی در دست نیست.

در این ارتباط باید به گفته های فتح الله زاده رجوع کرد که در برنامه تلویزیونی گفت: کل مبلغ قرارداد اسپانسر در طول فصل هزینه شده و حسابی در باشگاه موجود نیست.

البته ایراد جدی هم به ایشان وارد است که چرا بدون حسابرسی باشگاه را تحویل گرفته و باید در حال حاضر جوابگوی مشکلات باشد؟

با این شرح و بسط اجمالی باید منتظر اظهارات جدید آجورلو بود تا هواداران از این رهگذر از چند و چون قضایا مطلع شوند و بدانند از این رفت و آمدها چه چیزی عاید تیم محبوبشان شده است.

نویسنده:احمد میرزاییان