پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
گلایه از انگ های ناجوانمردانه

عزیزی خادم: برکناری من دموکراتیک نبود

رئیس سابق فدراسیون فوتبال با حضور در برنامه تلویزیونی ورزشگاه ساعتی پرچالش را پشت سر گذاشت و به بسیاری از ابهامات و سوالات مطرح شده به روشنی پاسخ داد.

شهاب الدین عزیزی خادم در ابتدای این برنامه اظهار داشت: عزل من از ریاست فدراسیون غیر قانونی صورت گرفت و افکار عمومی به خوبی در این زمینه آگاه هستند. من زمانی فدراسیون را تحویل گرفته بودم که سیاهی و ناامیدی در فوتبال موج می زد و حتی خوشبین ترین افراد نیز امیدی به صعود تیم ملی نداشتند جایگاه اصف بار فوتبال به حدی بود که حتی میزبانی را هم از کشور ما گرفته بود نه اعتباری وجود داشت و نه اعتنایی به موقعیت و منزلت فوتبال مشاهده می شد.

همه داستان قرارداد ویلموتس را به خوبی به یاد دارند و حتی رئیس فدراسیون فوتبال افغانستان هم معتقد بود که ما نمی توانیم از سد بحرین بگذریم اما دید که در بدترین برحه تاریخی با سیزده برد و یک مساوی ارزان ترین صعود را به جام جهانی داشتیم و این در تاریخ 80 ساله فوتبال ایران بی نظیر بود.

عزیزی خادم در بخشی از صحبت های مقدماتی ها خود افزود: علی رغم همه فشار هایی که وجود داشت فوتبال بانوان را به بهترین شکل پیش بردیم امکانات، هتل و پرواز با هواپیما را به طور مساوات بین تیم های آقایان و بانوان به مرحله اجرا درآوردیم جام جهانی فوتسال را پیش رو داشتیم و برخلاف همه تهمت ها و افتراحاتی که به منظور تخریب فدراسیون و تیم های ملی به وجود آمده بود کار ها را به صورت آبرومندانه ای به پیش بردیم.

من از دل یک انتخابات دموکراتیک رئیس فدراسیون شدم ولی غیرقانونی من را کنار گذاشتند دستمزد داوران را 400 درصد افزایش داده بودم و پای مربیان داخلی همانند مهدی مهدوی کیا، کریم باقری و وحید شمسایی را به تیم های ملی باز کردم تا تیم های ملی از انحصار خارج شوند و در فضایی جدید تنفس کنم و شرایط به حدی ارتقا پیدا کرد که همه به فوتبال ملی ایران افتخار می کردند اما چه اتفاقی افتاد آیا کسی به نتایجی که تیم ملی در جام جهانی کسب کرده است رضایت دارد از مردم بپرسید آنها حقایق را خواهند گفت.

سپس عزیزی خادم به بازگردان هتل آکادمیک به فدراسیون تکمیل ساختمان فوتسال پرداخت پاداش به بازیکنان تیم ملی و افزود: دو قرارداد مهم در برنامه فدراسیون من قرار داشت اول قرارداد با همراه اول و سپس قرارداد با دانشگاه آزاد جهت تاسیس دانشکده فوتبال در واحد های زیر مجموعه من منافع ملی را بالاتر از همه چیز قرار داده بودم و هرگز حاضر نشدم منافع شخصی را بر منافع ملی ترجیح بدهم به همین دلیل هرگز اجازه ندادم که فیفا وارد این جریانات شود.

رئیس سابق فدراسیون فوتبال درمورد شایعه مربوط به خرید VAR نیز گفت: فدراسیون جهانی فوتبال سیزده شرکت را معرفی کرده بود و از سویی دیگر ما به عنوان فدراسیون معرف باشگاه ها به شرکت های مربوطه بودیم و خودمان هیچ قرارداری را امضا نکرده بودیم اما فضای رسانه ای هدفی جز تخریب و شایعه سازی نداشت.

عزیزی خادم درباره این پرسش که گویا او نیز قصد تغییر اسکوچیچ را داشت نیز گفت: اعتقاد دارم که مربیان ایرانی از بسیاری از مربیان خارجی شایسته تر اند به همین دلیل با علی دایی و امیر قلعه نویی صحبت کردم با محمد خاک پور و حسین فرکی نیز مذاکره داشتم که نپذیرفتند در بحث پرداخت پاداش ها نیز هیچکس به آورده هایی که ما داشته ایم نپرداخته است از سوی دیگر بدون مصوبه هرگز اقدامی نکرده بودیم.

متاسفانه در کشور ما به امیر کبیر که دارالفنون را تاسیس کرده بود انگ زده بودند و عجیب اینکه در روز انتخابات فدراسیون بیرون مجمع به پادگان تبدیل شده بود.

من از حق سرخابی ها حمایت کرده بودم درباره خوبان عالمی باید بگویم واقعیت نداشت ولی همواره به دعای خیر اعتقاد دارم و در زندگی شخصی نیز به آن پایبندم.

خداوند را شاکر هستم که دادگاه من را از تمامی اتهاماتی را که به ناحق زده شده بود تبرئه ساخته است.

گزارش: تحریریه البرز ورزشی