پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه

پیام آری گراسا به فدراسیون ها ملی کشور ها

رئیس FIVB درباره یک سال بسیار ویژه برای والیبال فکر می کند.

رئیس FIVB دکتر آری اس. گراسا به سال موفق دیگری برای خانواده جهانی والیبال نگاه می کند و خطاب به اعضای فدراسیون های ملی می نویسد:
اعضای محترم خانواده جهانی والیبال، دوستان عزیز،
با نزدیک شدن به پایان سال 2022، می توانیم به یک سال تاریخی دیگر برای خانواده جهانی والیبال فکر کنیم.
ما هفتاد و پنجمین سالگرد FIVB را با هم و شخصاً در سی و هشتمین کنگره جهانی FIVB در آرنهم، هلند جشن گرفتیم. در اینجا، ما این فرصت را داشتیم تا در مورد هر آنچه که به دست آورده ایم، علاوه بر آینده درخشان ورزش خود، بحث کنیم.

رئیس FIVB از فدراسیون های ملی خواست تا در طول گزارش رئیس جمهور در کنگره جهانی رویای بزرگ داشته باشند.
امسال همچنین دهمین سال من به عنوان رئیس FIVB بود. من برای همیشه از اعتمادی که شما برای خدمت و هدایت ورزش عزیزمان به من قائل هستید متواضع خواهم بود و به این افتخار می کنم که همه ما در این مدت چقدر پیشرفت کرده ایم.
در دهه گذشته، به لطف تلاش‌های خستگی‌ناپذیر رهبری FIVB برای حرفه ‌ای‌سازی مدیریت و اجرای بالاترین استاندارد های حکمرانی خوب، و تمرکز قاطع بر نوآوری و فرصت ‌ها برای همه، ورزش ما به‌ طور تصاعدی توسعه یافته است.

کار FIVB برای توسعه این ورزش در سراسر جهان در سراسر سال 2022 ادامه یافت. با شروع سال، ما بار دیگر برنامه انقلابی توانمندسازی والیبال را برای همه فدراسیون های ملی خود باز کردیم. من خوشحالم که تعداد قابل توجهی از پروژه های بسیار قوی دریافت کردیم. تعهد ثابت ما به سرمایه گذاری مجدد پولی که از این ورزش به دست می آید در ورزش در حال حاضر به ثمر نشسته است.
بسیار مفتخرم که تحت رهبری من از سال 2012، کل حمایت های توسعه ای ارائه شده از طریق کنفدراسیون های قاره ای، فدراسیون های ملی، انجمن های منطقه ای و مراکز توسعه بیش از 314 درصد افزایش یافته است. در طول دوره 10 ساله من به عنوان رئیس FIVB، تقریبا 50 میلیون دلار برای حمایت از توسعه سرمایه گذاری شد.ما همچنین شاهد رشد فوق‌العاده‌ای در کیفیت رویدادهایمان هستیم که در سال 2022 به نمایش گذاشته شد، از جمله سه قهرمانی جهانی. در حالی که لهستان و اسلوونی میزبان مسابقات قهرمانی جهانی مردان والیبال FIVB بودند، اکشن برقی والیبال تماشاگران را شگفت‌زده کرد، در حالی که هلند و لهستان از جهان برای مسابقات زنان استقبال کردند. ناگفته نماند، مسابقات جهانی والیبال ساحلی FIVB در ایتالیا در کانون توجه قرار گرفت. لیگ ملت ‌های والیبال (VNL) برای چهارمین دوره خود به سراسر جهان سفر کرد. ترکیب قوی شهر های میزبان گواه روشنی بر ارزش این رقابت سالانه پیشرفته بود و نیز شاهد بودیم که برخی از بهترین باشگاه ‌های والیبال جهان در مسابقات قهرمانی باشگاه‌های والیبال FIVB در پایان امسال به مصاف هم رفتند. در همین حال، فصل افتتاحیه تور ساحلی جهانی والیبال، تجربه جشنواره والیبال ساحلی را بیش از هر زمان دیگری برای طرفداران به ارمغان آورد. همانطور که می بینید، سال 2022 سال والیبال و والیبال ساحلی بدون وقفه بود. ذهنیت جدید ما ارائه سرگرمی واقعی به طرفداران است و ما بارها و بارها این کار را انجام می دهیم. سال 2022 واقعاً سال خاصی بوده است.
در همین حال، سال 2023 در حال شکل گیری است تا یک سال باورنکردنی دیگر برای ورزش ما باشد. ترکیب تماشایی شهرهای میزبان برای VNL سال آینده قبلاً اعلام شده است، مسابقات جهانی والیبال ساحلی FIVB در مکزیک برگزار می شود و فصل افتتاحیه تور ساحلی جهانی والیبال با فینال در ژانویه به پایان می رسد.

سال آینده نیز مهم خواهد بود، زیرا تیم ها سفر مقدماتی خود را برای بازی های المپیک پاریس 2024 آغاز می کنند.
پس لطفا از هفته های پیش رو برای استراحت، گذراندن وقت گرانبها با عزیزان و تجدید انرژی برای سالی تاریخی دیگر برای ورزش محبوبمان استفاده کنید.
برای شما تبریکات تمام فصل و سال نوی پرباری را آرزو می کنم!

برگردان: هستی رفیعی