پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
والیبال و راه آینده

قحط الرجالی است؟!

رئیس فدراسیون والیبال ابقا شد تا همچنان امور این رشته پر طرفدار را در دست داشته باشد.

داورزنی بدون تردید تلاش های ارزشمندی در بیش از یک دهه گذشته داشته است اما از آنجایی که یازده ماه دیگر به حکم قانونی باید صندلی ریاست را واگذار کند راه آینده این ورزش زیبا چگونه باید ترسیم شود و پیشنهاد و خواسته های اهالی والیبال از ایشان ظرف یک سال آینده چیست؟ و این آغاز سلسله گفت و گو های البرز ورزشی با کارشناسان و سرمایه گذاران والیبال است که می خوانید.

امیر حیدری کاپیتان و مربی سابق تیم ملی می گوید: شایستگی های مدیریتی داورزنی را نمی شود نادیده گرفت. ایشان بعد از مرحوم یزدانی خرم نسل خوبی را در اختیار گرفت و افتخارات ارزشمندی را برای والیبال رقم زد اما وقتی که به ارزیابی عملکرد تیم ملی می نشینیم متوجه می شویم لیگ ملت ها برعکس همه کشور ها عمل کرده ایم و نتیجه مطلوبی به دست نیاورده ایم. تیم ایالات متحده را شکست دادیم اما آمریکایی ها با چند بازیکن گمنام بدون حساسیت به برد ها و باخت ها به میدان آمده بودند و ما با بزرگنمایی این پیروزی در باد غفلت خوابیدیم و در مسابقات قهرمانی جهان خوب نبودیم.

امیر حیدری افزود: به اعتقاد من در یک سال آینده باید برنامه ریزی فدراسیون تیم ملی باید به جمع 8 تیم برتر دنیا بپیوندد بهای بیشتری به تیم های پایه بدهد و فضا را برای حضور جوانان در امور اجرایی باز بگذارد.

خود آقای داورزنی هم زمانی جوان بود که بر صندلی ریاست نشست اینکه فکر کنیم در کشور ما قحط الرجالی است اشتباه می کنیم، ایران عزیز ما پر از ورزشکاران تحصیلکرده و پر انگیزه است.

باشگاه ها اگر نباشند برنامه ریزی فدراسیون مختل می شوند بنابراین والیبالی پویا داشته باشیم باید به باشگاه های احترام بگذاریم.

احترام به شخصیت باشگاه ها

جواد شاکر مدیرعامل باشگاه ایفاسرام اردکان با بیان جملات فوق می گوید: با تقدیر از زحمات دکتر ترابی رئیس سازمان لیگ و فدراسیون والیبال باید از وجود دوگانه ای در تصمیمات گلایه کنم.

یکی از تصمیمات ناکام بحث استفاده اجباری از کفپوش های استاندارد بوده که از قوه به فعل نیامده است، این مسائل موجب اقدامات بود که به تیمی مانند ایفاسرام ضربه زد و احتمال بی کاری مربیان مانند آرمات شد.

ما تمامی تعهدات خود را انجام داده و از این بابت منحصر به فرد بوده ایم لذا برای اینکه مشکلات والیبال باشگاه های ما حل شود و راندامان کار در اختیار تیم های ملی قرار گیرد پیشنهاد می کنیم که برنامه ریزی مسابقات باشگاهی به سندیکای باشگاه ها واگذار شود. این کار یعنی به شخصیت باشگاه ها و سرمایه گذاری های کلانی که انجام می دهند.

در تمام دنیا باشگاه ها نقش مهمی در پیشبرد اهداف ورزش ملی دارند و در چرخه تصمیمات مهم دخیل می شوند.

گفت و گو: جمشید حمیدی