پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
راه آینده والیبال

دلمشغولی های این روز ها....

محمدرضا داورزنی همچنان رئیس فدراسیون والیبال باقی ماند تا ظرف ده ماه آینده جایش را به مدیری دیگر بسپارد.

اما این مسئله نگرانی را هم برای عده ای و دلمشغولی های دیگری هم برای بیشتر اعضای خانواده والیبال به وجود آورده که آینده این ورزش چه می شود؟

پایگاه خبری البرز ورزشی در این راستا سلسله گفت و گو هایی را انجام داده است تا شاید پیشنهادات و راهکار های جدیدی را ارائه بدهد.

کار والبیال روی زمین نمی ماند!

عزیز  پرتویی بازیکن و مربی سابق تبم ملی با تایید این مسئله که داورزنی فعالیت های خوبی را در ایام مدیریتی خود انجام داده است می گوید: دوستانی که نگران هستند باید بدانند که این همه رئیس فدراسیون در والیبال آمدند و رفتند و هیچ کاری روی زمین نمانده است ولی یک بحث می ماند که آیا وزارت ورزش قصد دارد آدم های سیاسی را در این فدراسیون قرار بدهد یا به جامعه ورزرش اعتماد می کند که در آن صورت باید نگاه های متفاوت را برررسی کرد.

پرتویی افزود: آقای داورزنی در دوران باقی مانده ابتدا باید لیگ را سازماندهی کند، لیگی که سازندگی نداشته باشد به کار تیم ملی نمی آید. نکته بعدی آموزش است که هرگز شکل درستی در والیبال ما نگرفته است مربیان زیادی آموزش می دهند اما والیبال ما هنوز نمی تواند رکن های اساسی این ورزش را انجام بدهد.

این موارد باید مورد بررسی قرار بگیرد تا زحماتی که آقای داورزنی و همکارانشان در این مدت کشیده اند بهره بدهد ایشان بعد از رفتن به وزارت ورزش و بازگشت مجدد به فدراسیون هرگز نتوانستند بازدهی سابق را داشته باشند.

چرا ده ماه دیگر؟

جمال الدین واحدی مدیر عامل باشگاه فرهنگی ورزش شهرداری گنبد می گوید: اگر آقای داورزنی احساس می کند که کار نیمه تمامی باقی مانده است باید بماند و آن را ادامه بدهد اما چون اراده ی وی بر کسب کرسی ریاست کنفدراسیون والیبال است چه بهتر که اجازه بدهند رئیس جدید وارد فدراسیون شود تا از جایگاه بین المللی آقای داورزنی و تجارب ایشان استفاده کند.

نقطه ضعف عمده والیبال ما برگزاری لیگ است، امسال که واقعا فاجعه بود و داد بیشتر باشگاه ها از این بابت درآمده است هرچه فکر می کنیم تعطیلی نزدیک به مسابقات سراسری هیچ توجیه منطقی نداشته است و پیشنهاد می کنم که اگر فدراسیون توانایی برای برنامه ریزی لیگ را ندارد آن را به عهده باشگاه ها بسپارد.