پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
راه آینده والبیال

نیازمند خرد جمعی و نگاه حرفه ای

فدراسیون والیبال در شرایط جدید به چه فاکتور هایی نیاز دارد و محمدرضا داورزنی در ادامه ریاست خود چه مواردی را می تواند در اولویت قرار بدهد.

محمدحسین نجاتی بازیکن سابق تیم ملی و مربی ابتدا گریزی به عملکرد دکتر محمدرضا داورزنی می زند و سپس الزامات را مطرح می سازد او می گوید: داورزنی مدیری قوی است که با استفاده از زیر ساخت های ایجاد شده آقای یزدانی خرم کار خود را برای پیشبرد اهداف این ورزش به جلو برده است.

نجاتی افزود: با این همه اعتقاد دارم که هیچ کاری روی زمین نخواهد ماند ایران وطن ما است و همه ی  ما باید دست به دست هم بدهیم تا والیبال به راه ترقی برود. برای اینکه به این ایده آل دست پیدا کنیم باید نیک اندیش باشیم و والیبال ایران موفق باشد همه ی  ما سربلند می مانیم، البته در زمان ریاست آقای داورزنی وعده هایی داده شد مثل ایستادن روی سکوی بازی المپیک یا لیگ ملت ها و من معتقدم که با فیزیک بدنی بسیار خوبی که بازیکنان ایرانی دارند می توانیم موفق باشیم. اکنون والیبال ایران شرایطی دارد که اسپانسر ها و باشگاه ها حامیان اصلی این ورزش هستند پس والیبالی ها می توانند با این اقبال فدرایسون را اداره کنند به شرط اینکه یک مجموع دلسوز و وطن دوست در سایه ی خرد جمعی دست در دست هم بگذارند.

نجاتی اضافه کرد: نباید اجازه داد افراد با تفکرات آلوده و فرصت طلبی وارد این مجموعه شوند ما عاشق ایران هستیم و والیبال نیز عشق ما محسوب می شود.

رها سازی فرآیند اقدام حرفه ای

جوان ترین مدیرعامل باشگاه های ایران نیز می گوید: بهترین تصمیم که در این مقطع اتخاذ شد حفظ آقای داورزنی تا ده ماه آینده است. این به صلاح والیبال کشور ما بوده و خواهد بود.

مهندس امیر شرافت مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی شهداب یزد ضمن بیان مطلب خود می افزاید: ولی والیبال ما سازماندهی مجدد نیاز دارد، ما ادعا داریم که جز تیم ده برتر دنیا هستیم اما در برگزاری لیگ آن قدر متزلزل عمل می کنیم که هفت بار ناچار به تغییر برنامه می شویم روزی که ما آهنگ تیم داری در والیبال کرده بودیم تعریف های زیادی از برنامه ریزی در این تشکسلات ایجاد کرده بودیم اما در عمل خلاف آن به اثبات رسیده است.

شرافت اضافه کرد: متاسفانه در فدراسیون والیبال سعی بر بزرگ نمایی و پوشیده ماندن نقطه ظعف ها دارد درصورتی که همت جمعی ضامن پیشرفت است و زحمات آقای داورزنی انکار ناپذیر است ولی باید بپذیریم که جای تخصص و پیشکسوتان از جنس والیبال در این فدراسیون خلایی است که آزار می نماید و باید در دوران جدید به شخصیت های دلسوز والیبالی اعتماد کرد.

مدیرعامل باشگاه شهداب در خاتمه به بحث استاندارد سازی باشگاه های اضافه کرد: که ناتمام ماند تا فرآیند حرفه ای سازی لیگ برتر محقق نشود. ما سوای کف پوش استاندار سفارش خرید ویدیو چک و اسکو برد را از آلمان داده ایم و چند میلیارد هزینه کرده این ولی نتیجه کار این شد که دوباره در همان سالن های غیر استاندارد و با برنامه پرشتاب یکشنبه – چهار شنبه مهمترین رویداد داخلی والیبال ایران را پیگری کنیم.

گفت و گزار: جمشید حمیدی