پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه

پیشباز پر شکوه از رونالدو در ریاض!

رونالدو پیش از رونمایی از النصر وارد عربستان سعودی شد.

به گزارش پایگاه خبری البرز ورزشی: کریستیانو رونالدو ساعت 19 روز سه شنبه (16:00 به وقت گرینویچ) در استادیوم پارک مسول این باشگاه در ریاض معرفی خواهد شد.

کریستیانو رونالدو، فوق ستاره فوتبال پرتغال، پیش از مراسم رونمایی بزرگ خود در مقابل هزاران هوادار در باشگاه النصر عربستان سعودی وارد ریاض شد.
به گزارش تلویزیون دولتی الاخباریه، این بازیکن 37 ساله پس از بستن قراردادی به ارزش بیش از 200 میلیون یورو (213 میلیون دلار)، اواخر روز دوشنبه در پایتخت عربستان سعودی به زمین نشست. برنده پنج بار توپ طلا در هتلی مجلل در این شهر با همراهان زیادی اقامت دارد.

یکی از مقامات به خبرگزاری فرانسه گفت: او تیم بزرگی از دستیاران و حتی یک شرکت امنیتی خصوصی را با خود آورد.
به گفته مقامات، رونالدو که منچستریونایتد را زیر ابری پس از سرکوب باشگاه در یک مصاحبه تلویزیونی ترک کرد، روز سه شنبه ساعت 19 به وقت محلی (16:00 به وقت گرینویچ) در ورزشگاه 25000 نفری مسول پارک النصر در ریاض ظاهر خواهد شد. آخرین و احتمالاً آخرین فصل در کارنامه درخشان رونالدو چند هفته پس از خروج پرتغال از جام جهانی در قطر در مرحله یک چهارم نهایی رخ می دهد، جایی که رقیب بزرگ او لیونل مسی با آرژانتین جام را بالای سر برد.
به گفته یکی از مقامات که نخواست نامش فاش شود، النصر برای رونمایی از ورزشگاه مملو از ورزشگاه انتظار دارد زیرا او اجازه صحبت با رسانه ها را نداشت.

رونالدو بزرگ‌ترین ستاره‌ای است که در عربستان سعودی بازی می‌کند، اگرچه سایر بازیکنان سنگین وزن از جمله جورج وه، پپ گواردیولا و ژاوی نیز در گرگ و میش دوران حرفه‌ای خود در خلیج‌ فارس ثروتمند حضور داشتند.
رونالدو پنج عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا و همچنین عناوین لیگ را در ایتالیا با یوونتوس، در اسپانیا با رئال مادرید و در انگلیس با یونایتد کسب کرده است. او همچنین بهترین گلزن لیگ قهرمانان اروپا و همراه با تیم ملی پرتغال است که با آن قهرمان یورو 2016 شد. در جام جهانی 2022 قطر که اخیراً در قطر برگزار شد، او اولین بازیکنی شد که در پنج جام جهانی با پنالتی خود در گروه گلزنی کرد.

با وجود چنین استعدادی، لیگ عربستان در سطح بین المللی مخاطبان زیادی ندارد. ممکن است به لطف رونالدو تغییر کند.
احمد المنتشری، بازیکن سابق تیم ملی عربستان سعودی گفت: تمام جهان رونالدو را به خوبی می شناسند و دستاوردهای او به عنوان یک بازیکن خود گویای این موضوع است.
او بازیکنی استثنایی است و می تواند در هر بازی هت تریک کند. ما از ورود او خوشحالیم، هدف اول این است که کار کند تا بتواند با تیم ما سازگار شود، از بازی برای النصر لذت ببرد و هواداران را سرگرم کند.
النصر، قهرمان 9 دوره عربستان سعودی، در نزدیکی نیمه راه لیگ حرفه ای عربستان سعودی به خوبی پیش می رود. این تیم روز شنبه به لطف مهاجم کامرونی وینسنت ابوباکر به برتری رسید و گارسیا مربی تیمش در توییتر به تیمش تبریک گفت.