پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه

پرسپولیس به دنبال حفظ صدرنشینی

قطار در حال حرکت فوتبال لیگ برتر به ایستگاه نیم فصل راه یافت.

 

بعد از دیدار های هفته پانزدهم، بازی ها یک هفته تعطیل می شود تا پس از استراحت یک هفته ای و چاق شدن نفس ها مجددا از سر گرفته شود. در شرایط کنونی تیم پرسپولیس در قیاس با استقلال رقیب دیرینه اش با دو امتیاز اختلاف صدر جدول را در اختیار دارد.

سرخپوشان بازی ما قبل تعطیلات را در تهران مقابل نساجی برگزار خواهند کرد. نساجی که به نوعی از جنس قرمز محسوب می شود، با حمید مطهری به میدان پرسپولیس خواهد آمد. مطهری که روزگاری کنار دست گل محمدی قرار داشت، شاید به خصوصیات فردی بازیکنان و شیوه بازی پرسپولیس نسبت به گل محمدی بیشتر آشنا باشد، گرچه او در این بازی چند یار کلیدی اش را به خاطر مصدومیت همراه ندارد، اما با دست خالی به دیدار پرسپولیس نخواهد آمد.

استقلال باید در تبریز پیاده شود. تیم تبریزی که در حال پوست انداختن است، با مربی جدیدش شیوه های جدید تاکتیکی را به عنوان تحول و تنوع تاکتیکی در حال تجربه است. بی شک نود دقیقه بازی این دو تیم توام با اضطراب و هیجان و دلهره خواهد بود، گرچه ساپینتو پس از پشت سر گذاشتن چهارده هفته از زمان بازی ها هنوز تیمش را نشناخته است، بدون شک مقابل تراکتور بار دیگر شاهد تغییرات در ترکیب و چیدمان تیم استقلال خواهیم بود.

دیدار آلومینیوم اراک با فولاد خوزستان خالی از لطف نخواهد بود. ملوان که اخیرا راه و روش امتیاز گرفتن را آموخته است، در خانه اش به دنبال شکار سه امتیاز از تیم قهر نشین جدول، یعنی تیم نفت مسجدسلیمان است.

دیدار هوادار با ذوب آهن برخورد از نوع خاص تلقی خواهد شد. مس رفسنجان در حالی در خانه با پیکان رو به رو خواهد شد که هر دو تیم به لحاظ روحی در موقعیت مناسب قرار دارند.

تیم قلعه نوعی بعد از شکست مقابل پرسپولیس، این بار به آبادان سفر می کند تیم نفت آبادان که میزبان گلگهر است، نفت این روز ها هم خوب بازی می کند و نیز هم و غمش شکار سه امتیاز بازی است.

سپاهان در خانه اش میزبان مس کرمان است که تیم کرمانی حال و روز مناسبی ندارد.

دیدار های هفته پانزدهم لیگ، طی فردا ( چهارشنبه ) و پنجشنبه برگزار خواهد شد و سپس لیگ به تعطیلات یک هفته ای خواهد رفت.

گزارش: اکبر عزیزی