پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه

از قهرمانان مدال آور کشتی تجلیل شد

مراسم تجلیل از کشتی‌گیران صاحب رنک سال ۲۰۲۲ توسط کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری البرز ورزشی: اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس از کامران قاسم پور، رحمان عموزاد خلیلی، امین میرزازاده و محمد نخودی تجلیل بعمل آورد. مرتضی آقا تهرانی رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به حمایت کمیسیون فرهنگی از ورزش اول ایران گفت: کشتی به عنوان ورزش اول کشور مورد توجه و حمایت مجلس است و ما در کمیسیون فرهنگی قصد داریم مشکلات فدراسیون را برطرف کنیم.

بیژن نوباوه وطن نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در ادامه گفت: از سال ۲۰۰۲ که مسابقات جهانی به میزبانی ایران در ورزشگاه آزادی برگزار شد خاطرات خوبی از کشتی در ذهن دارم. کشتی ورزش ملی مذهبی است که همیشه باعث افتخار آفرینی و سربلندی کشور عزیزمان بوده است. احمد راستینه سخنگوی این کمیسیون اظهار داشت: به شخصه علاقمند به کشتی هستم، چراکه کشتی ورزش اصیل و سنتی ما ایرانی ها محسوب می شود. کشتی  برای خود ما است و باید در حفظ آن کوشا باشیم.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس در ادامه با اشاره به قشر کشتی‌گیر گفت: کسانی که در کشتی هستند از متن جامعه و بیشتر از قشر متوسط و ضعیف هستند. کشتی‌گیران سختی کشیده اند و باید بیشتر به آنها توجه کرد.

علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی در ابتدای صحبت های خود از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس تشکر کرد و گفت: به جهت حمایت های مادی و معنوی که در این مدت از کشتی داشتید، سپاسگزاریم.

وی در ادامه افزود: کشتی پرافتخارترین ورزش کشور محسوب می‌شود و باید به مشکلات این فدارسیون بیشتر توجه شود تا کشتی گیران با انگیزه ای مضاعف در مسیر افتخار آفرینی برای کشور عزیزمان ایران قدم بردارند.

در ادامه‌ نیز چهار کشتی گیر منتخب سال ۲۰۲۲ به مشکلات معیشتی ورزشکاران اشاره کردند و خواستار توجه ویژه مجلس شورای اسلامی به این رشته شدند.

در پایان از سوی اتحادیه جهانی به رحمان عموزاد خلیلی و کامران قاسم پور مبلغ ۵ هزار دلار و امین میرزازاده و محمد نخودی ۲ هزار دلار جایزه نقدی پرداخت شد.