پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
والیبال و راه آینده

حمایت از بخش خصوصی و مراکز مستعد

دلمشغولی های این روز های والیبال کشور رفتن داورزنی از فدراسیون است و راهی که در آینده این ورزش باید طی کند.

البرز ورزشی در سلسله گفت و گو ها تلاش دارد نکات مهم را برای ماه های باقی مانده بازسازی کند تا شاید تذکراتی به جا سبب روالی منطقی در این ورزش شود.

بهرام گلعلی پور مدیرعامل باشگاه هورسان رامسر می گوید: باید بپذیریم بعد از مرحوم یزدانی خرم آقای داورزنی نقش مهمی در والیبال کشور ایفا کرده و اکنون با زیر و بم های این ورزش آشنایی کامل دارد و جا دارد که جامعه والیبال با استفاده از تجارب ایشان راهکار مناسبی را برای پیگیری فرآیند پیشرفت بهتر پیدا کند.

اما در فرصت باقی مانده برای رئیس فدراسیون والیبال جا دارد که برنامه ریزی درستی برای حمایت از بخش خصوصی که بدون چشم داشت به والیبال آمده اند انجام پذیرد. باشگاه هایی مانند هورسان و هراز نیازمند دلگرمی تشویق هستند باید اساس نامه ای محکم درمورد لیگ باشگاه های کشور نوشته شود تا همه بدانند که تعداد تیم های شرکت کننده چقدر است؟

از سویی دیگر فکری اساسی درمورد قرارداد بازیکنان اندیشه شود اینکه با هر دوره بازیکنان به طور دلخواه میزان دستمزد خود را بالا ببرند و حساب و کتابی در کار نباشد، این مسائل موجبات دلسردی سرمایه گذاران را به وجود می آورد.

گلعلی پور می افزاید: خلا نبود پیشکوتان و کارشناسان در فدراسیون والیبال نیز به شدت حس می شود و آقای داورزنی در فرصت باقی مانده باید به این مسئله نگاهی ویژه داشته باشد.

رسیدگی به امور استان ها

بهروز معالی بازیکن سابق تیم ملی و مربی بین المللی والبیال معتقد است که رئیس فدراسیون والیبال باید طی ده ماه آینده به بحث استعدادیابی و آموزش در استان ها رسیدگی کرده و کمک کند تا اسپانسر ها نگاه خود را به سوی استان ها معطوف سازند. به طور مثال از والیبال تبریز و آذربایجان شرقی دیگر چیزی باقی نمانده است و ما در تشکیلات هیات جدید تلاش هایی را برای بازسازی والیبال آغاز کرده ایم.

 اما بدون ارتباط آموزش و پرورش و دانشگاه ها با فدراسیون والیبال ایده های ما محقق نخواهد شد. ریشه والیبال در مدارس است و جا دارد که فدراسیون والیبال سازندگی را به آموزش و پرورش را بسپارد و اهتمام فدراسیون را صرف آماده سازی تیم های ملی کند.

معالی درباره والیبال آذربایجان شرقی می گوید: افراد زیادی را در قالب مسئولیت های مختلف موظف به استعدادیابی کرده ایم اما بدون داشتن تیم در لیگ برتر نمی توانیم انگیزه های جوانان را افزایش دهیم با کارخانه جات متعددی وارد مذاکره شده ایم و انتظار داریم آقای دکتر داورزنی رایزنی هایی را مدیران بخش های دولتی و خصوصی استان انجام دهد.

گفت و گو: جمشید حمیدی