پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه

آماده باش کبدی کاران ایران

آغاز اردو های آماده‌سازی تیم ‌های ملی کبدی بانوان و آقایان اعزامی به بازی‌های آسیایی ۲۰۲۳ هانگ‌ژو چین.

به گزارش پایگاه خبری البرز ورزشی: نخستین اردو های تیم‌ های ملی کبدی ایران جهت اعزام به بازی‌ های آسیایی ۲۰۲۳ چین در هر دو بخش بانوان و آقایان آغاز شده تا در فاصله ۹ ماهه تا نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی، زمان لازم جهت انتخاب ترکیب نهایی، در اختیار کادر فنی تیم‌ها قرار گیرد.
به همین منظور غلامرضا مازندرانی سرمربی تیم ملی آقایان ۲۴ نفر را به نخستین اردو در آکادمی ملی المپیک دعوت کرد. این اردو که در غیاب لژیونرها در حال برگزاریست تا ۱۱ دی‌ماه ادامه خواهد داشت و منتخبین آن به همراه لژیونرهای لیگ ستارگان جهان (پروکبدی) به اردوهای آتی دعوت خواهند شد.
از سوی دیگر و در تیم ملی بانوان نیز ۲۵ بازیکن به نخستین اردو در کمپ تیم‌ های ملی مجموعه ورزشی بعثت تهران دعوت شدند تا تمرینات بدنسازی مختص کبدی را زیر نظر کادر مجرب تیم برگزار نمایند. خانم شایلاجا جین سرمربی هندی تیم ملی بانوان نیز اواسط بهمن‌ماه به کادر فنی تیم ملی ملحق خواهد شد تا اردو ها با انسجام بیشتر ادامه یابند.
تیم ‌های ملی کبدی بانوان و آقایان ایران مدال طلای بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا اندونزی را در کارنامه خود دارند و تلاش فدراسیون و کادر فنی تیم‌ها، تکرار این مدال در هانگ‌ژوست.