پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه

فولاد سپاهان قهرمان لیگ یک بانوان شد

در پی انجام ۱۰۵ مسابقه لیگ دسته یکم والیبال بانوان ایران به پایان رسید و نماینده اصفهان و نصر امید تهران با کسب عناوین برتر سوپر در مرحله نیمه نهایی که به میزبانی فولاد مبارکه انجام پذیرفت.

تیم، فولاد مبارکه سپاهان و نصر امید با پیروزی برابر حریفان راهی دیدار فینال شدند تا ثمین و آرما‌ن‌سازه برای کسب مقام سومی حریف یکدیگر شوند.

در آخرین روز این رقابت‌ ها دو مسابقه برگزار شد که در دیدار رده‌بندی ثمین خراسان رضوی و آرمان‌سازه خراسان رضوی به مصاف یکدیگر رفتند و ثمین با شکست سه بر صفر حریف به مقام سومی و مدال برنز دست یافت.

در آخرین مسابقه این رقابت‌ها نیز تیم‌های فولاد مبارکه سپاهان و نصر امید با هم رقابت کردند و فولادی‌ها با هدایت مریم حدادی مربی سازنده و جوان بین المللی سه بر صفر نصر امید را شکست دادند و قهرمان شدند و نصر امید با مربیگری اورانوس احمدی مربی باتجربه و بین المللی تهران به مقام نایب قهرمانی اکتفا کند. در تیم فولاد زهرا شیری به عنوان سر گروه و پریسا رحمتی ستاره های تیم محسوب می شوند.

بدین ترتیب مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های سری A لیگ دسته یک زنان که با حضور 14 تیم و به صورت فرمول لیگ ملت‌ها (VNL) از 19 مهرماه آغاز شده بود، با قهرمانی فولاد مبارکه سپاهان به پایان رسید.

هاجر نجاتی‌زاده، زهرا گلابیان و لیلی توکلی به عنوان ناظران فنی، محبوبه زرنویس‌زاده و منیژه منصور صادقی به عنوان ناظران داوری، بر مرحله نهایی این رقابت‌ها نظارت داشتند.

همچنین ملیحه نوری، فاطمه فرجی، حوریه رضازاده، فروغ دادفر، هدیه صابری، ماندانا مطیعی و هنگامه پورحسن داوران دیدارهای مرحله نهایی سری A لیگ دسته یک زنان سال 1401 بودند.

رتبه‌بندی چهار تیم برتر این رقابت‌ها به قرار زیر است:

فولاد مبارکه سپاهان اصفهان

نصر امید

ثمین خراسان رضوی

آرمان سازه خراسان رضوی

مبارکه سپاهان

نویسنده: جمشید حمیدی