پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
والیبال و راه آینده

خاک خورده ها دلسوز ترند!

والیبال ایران در مسیری تازه نیازمند همدلی و تفکرات جدید است و این نباید نادیده گرفتن برنامه ریزی های محمدرضا داورزنی طی 10 – 15 سال اخیر باشد.

محمدرضا شریف پور مدیر تیم پولاد سیرجان ایرانیان در ادامه سلسله گفت و گو های البرز ورزشی می گوید: کار های خوبی در والبیال ایران انجام شده است و بریا ادامه موفقیت های کیب شده حتما باد مسیری را که زنده یاد یزدانی خرم و آقای داورزنی پیموده اند را با صلابت بیشتر ادامه بدهیم.

به نظر من آقای داورزنی حتما برنامه هایی برای ده ماه آینده دارد ولی پیشنهاد من تجدید نظر در اساسنامه باشگاه ها و تشکیل اتحادیه سرمایه گذاران این رشته است. آقای یزدانی خرم با آوردن ایوان بوگا ین کوف استارت ایده آلی را برای استعدادیابی زده بود ولی ادامه نیافت. از سویی دیگر با احترام به همه خادمان و کارکنان فدراسیون پیشنهاد می کنم که افراد خاک خورده بیشتری را وارد چرخه امور فدراسیون والیبال بکنند چرا که معتقدم با دلسوزی بیشتری وظایف خود را انجام می دهند.

تشکیل کمیته مربیان

ایرج مقدم مربی بین المللی والبیال و از دستیاران زمان مربیگری خولیو ولاسکو می گوید: در زمان باقی مانده تشکیل کمیته مربیان را به سود والیبال ملی می دانیم. این کمیته می تواند بر عملکرد مربیان نظارت کند و سازندگان واقعی را دریابد.

سوال من این است جایگاه مربیان صاحب صلاحیت پایه مانند علیرضا خوشرویی کجاست؟ اصل والیبال بر رعایت حقوق همگان است.

اعتقاد دارم که در والیبال کشورمان مربیان جوان کم نداریم، محمد خمسه یکی از مربیان است که 250 پرسنل تربیت بدنی زیر نظر ایشان در سطح استان کار می کنند سابقه بازی تیم های ملی دارد و دوره های مربیگری بین المللی را گذرانده است. دلم می خواهد به این نکته هم اشاره کنم با رفتن ولاسکو کار به دست گروهی افتاد که هرچند محترم هستند ولی شایستگی ها را در روابط توجیه می کنند.

گفت و گو: جمشید حمیدی