پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه

جانشین حدادی نیز خوزستانی است!

حامد حدادی بازیکن بلند آوازه تیم ملی بسکتبال  که در کشور چین جراحی کرده است شاید حدود پنج ماه از تیم ملی دور بماند.

جراحی آشیل پای راست او در پکن انجام شد و تیم ملی در آستانه پنجره ششم مسابقات انتخابی جام ‌جهانی بدون این سنتر دنیا دیده به مصاف ژاپن و چین می رود.

با اینکه سعید ارمغانی سرمربی تیم ملی هنوز جانشین وی در پست سنتر را اعلام نکرده است اما ظاهراً سالار منجی با ۲۰۵ سامتی متر مدنظر خواهد بود، منجی نیز همانند حامد از جوان با استعداد خوزستان است سر زمینی که ورزشکار روی چاه های نفت فوران می کنند.

جنوبی های خونگرم بعد از فوتبال در بسکتبال هم ستارگان درخشان کم نداشته اند مجید و علی توفیق ها؛ سلنگ، هفتلنگ و محمد پور ها تاریخ دنیای توپ و سبد هرگز از یاد نخواهد برد.

شروع حرفه ای حدادی از سال ۱۳۷۸ با تیم شاهین اهواز شروع شد خیلی زود در این تیم درخشید و به پیکان تهران در لیگ پیوست؛ مدت ها در ایران افتخار آفرینی کرد.

حامد حدادی یکی بازیکنان بسکتبال اهل ایران است که در پست سنتر و دریافت کننده برای لیگ CBA بازی می کند.


او در طول فعالیت های حرفه ای در بسکتبال در تیم های چون پیکان، صباباتری، ملی حفاری اهواز، پتروشیمی بندر امام خمینی، مهرام، النصر امارات و ممفیس گریزلیز در ان بی ای بازی کرده ‌است.

این ملی پوش در سال ۲۰۱۳ به تورنتو رپتورز، تنها تیم کانادایی در ان بی ای پیوست؛ ولی به علت عدم اعطای ویزا از سوی دولت کانادا، حدادی به ناچار قرارداد خود را با تورنتو رپتورز فسخ کرد و با تیم فینیکس سانز در ایالت آریزونا به توافق رسید.

حدادی ۴ دوره در سال‌های ۲۰۰۷، ۲۰۰۹، ۲۰۱۳ و ۲۰۱۷ به عنوان با ارزش‌ترین بازیکن بسکتبال در آسیا انتخاب شد.

حامد در جام جهانی ۲۰۱۴ با ۱۱٫۲ ریباند در هر بازی دومین ریباندر برتر مرحله اول جام جهانی شد و به گزارش سایت فدراسیون جهانی بسکتبال، حامد حدادی به همراه یائو مینگ اسطوره بسکتبال چین و آسیا، یکی از دو سنتر برتر تاریخ بسکتبال آسیا شناخته می‌شود. وی همین اینک عضو تیم سی  چوان چین است.

نویسنده: ج - دوستدار