پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
والیبال و راه آینده

نگاهی ویژه به مناطق والیبال خیز کشور

در ادامه سلسله گفت و گو های البرز ورزشی با مدیرعامل باشگاه ها و کارشناسان رشته والیبال امروز نیز با دو تن از دست اندکارران این ورزش زیبا به گفت و گو پرداخته ایم.

هدف این است که با استفاده از نظرات افراد مرتبط با والیبال راه آینده این ورزش ترسیم شوند و شاید هم دستمایه و ایده هایی برای ماه هایی آینده ریاست محمدرضا داورزنی باشد.

توحید نوری مدیرعامل جوان باشگاه فرهنگی ورزش شهرداری ارومیه می گوید: استارت والیبال ایران از زمان مرحوم یزدانی خرم زده شد اما نگاه آقای داورزنی بین المللی شدن این ورزش بود و دیدیم که پیشرفت و مدرن شدن این ورزش مرهون تدابیر ایشان بوده است و تردید ندارم که فدراسیون ایران و تیم ملی کشورمان از بهترین های جهان محسوب می شوند اما نقدی که من به فدراسیون کنونی دارم این است که نگاه این تشکیلات به شهر های والیبال خیز مانند ارومیه و گنبد به اندازه اهمیت دادن به تیم های تهرانی نیست و این خواسته است که امیدواریم برآورده شود.

ما هر سال ده ها بازیکن جوان به بدنه والیبال ایران تزریق می کنیم پس ارزش توجه ویژه را داریم.

مدیرعامل باشگاه شهرداری ارومیه می افزاید: امسال نیز یک تیم جوان با چند مهره آتی دار را به میدان معرفی کرده ایم و در کنار توجهات مسئولان استانی از حمایت های دکتر مهدی زاده شهردار و اعضای شورای شهر برخوردار هستیم.

بهینه سازی و رهایی از سردرگمی

محمد خمسه بازیکن سابق تیم ملی و مربی بین المللی از کارشناسانی است که پیشینه کار مدیریتی در اداره کل تربیت بدنی استان تهران را دارد وی در پاسخ به پرسش البرز ورزشی می گوید: بعد از تحولاتی که آقای یزدانی خرم در ساختار والیبال ایران به وجود آورده بود آقای داورزنی آن را تبدیل به بهینه سازی کرده و با سرمایه گذاری که در بخش پایه انجام داده باعث شد که والبیال ایران جایگاه بین المللی خوبی را پیدا کند اما بهترین اتفاقی که می تواند در ده ماه آینده توسط آقای دکتر داورزنی رقم زده شود این است که ایشان یک گروه یا حداقل دو سه نفر از تحصیلکردگان و خبرگان والیبال را در فدراسیون کنار خودشان قرار دهد تا به چم و خم کار اجرایی در فدراسیون آشنایی پیدا کند چرا که در غیر این صورت فدراسیون دچار سردرگمی خواهد شد.

یکی از این جوان ها آقای افشار دوست می تواند باشد که کرسی آسیایی هم دارد و پیشتر هم دبیرکل فدراسیون وی و بهره گیری از مشورت های پیشکسوتان مانند آقایان میرفخرایی، عمو صالح و کارخانه راه آینده والیبال ایران را هموار خواهد ساخت.

گفت و گو: جمشید حمیدی