پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
باشگاه‌ ها با بد اخلاقی در میادین ورزشی مقابله کنند؛

هتاکی و بدرفتاری مذموم است!

در موضوع برخورد زشت و زننده ترابی و موسوی دو طرف منازعه به جای برخورد با خاطیان در باشگاه، سعی کردند نوک ‌پیکان تهاجم را به طرف مقابل نشانه گرفته و صورت مساله را پاک کنند.

تندروی، پرخاشگری و اعتراضات دامنه دار در فوتبال ما به یک عادت غلط مبدل شده است. استمرار این تندخویی ها در مسابقات و کنفرانس ها و مصاحبه مربیان و بازیکنان و مناقشه همیشگی در این عرصه اساس فوتبال ما را تحت الشعاع قرار داده است.

در این فضای ناسالم برخی از مربیان و بازیکنان اخلاق‌گرا هم در این مسیر زشت و ضد ارزشی گام برداشته و اسباب تاسف و تاثر جامعه ورزش را فراهم کرده اند. برخورد فیزیکی موسوی با ترابی در پی یک دفع توپ ساده و قابل اغماض بود.

اما سیلی موسوی به صورت ترابی و در پی آن رد و بدل کردن الفاظ زشت صحنه هایی زشت به وجود آورد.

دو طرف منازعه به جای برخورد با بازیکنان خاطی، طرف مقابل را متهم کردند. برخی موضوعات سیاسی و مداخلات دیگر رفتاری دو طرف را پیش کشیده و فضا را مسموم کردند، غافل از آنکه فشار روحی و روانی و عصبانیت مقطعی باعث رفتار های ناهنجار از سوی بازیکنان می شود.

در اینکه ترابی بازیکنی خوش اخلاق و منضبط است شکی نداریم. او این رفتار درست را سال های متمادی در میادین نشان داده است، اما حرکت تند او با موسوی به هیچ شکل قابل دفاع نیست. در این راستا اقدام تحریک آمیز موسوی را هم نمی توان نادیده گرفت که آتش بیار معرکه شد.

در این گیر و دار نباید پیشداوری کرد و موضوعات خارج از عرصه فوتبال را در پرونده دخالت داد. کمیته انضباطی و اخلاق دو طرف را فراخوانده و گزارش داور را هم در اختیار دارد.

قطعا دو بازیکن خاطی دفاعیه ای دارند که قابل استماع خواهد بود. پس از آن آرا صادره باید مورد پذیرش همگان باشد و باشگاه پرسپولیس و نساجی که دارای هواداران بیشماری هستند از احکام صادره تبعیت کنند. تصمیم حمید مطهری در تعویض به موقع احمد موسوی را کاری منطقی می دانیم که با این اقدام از تحریک دیگر نفرات جلوگیری کرد.

انتظار داریم مسابقات فوتبال به دور از مجادلات زشت و زننده و تحریک آمیز برگزار شود و همگان پاسدار حریم پاک ورزشگاه ها باشند.

نویسنده: احمد میرزاییان