پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
لیگ برتر والبیال باشگاه های کشور در ایستگاه 16

نصف جهانی ها کولاک کردند!

دیروز در چارچوب رقابت های لیگ برتر والیبال باشگاه های کشور یک اتفاق عجیب دیگر رقم خورد تا تیم پیشتاز لیگ برتر در کنار زاینده رود زمین گیر شوند.

هراز آمل در شرایطی 3 بر صفر مغلوب گیتی پسند شد که سعید عقیلی مربی تیم میزبان ترکیب تیم خود را دگرگون ساخته بود اما با این همه شکست سه بر صفر هراز می تواند زنگ خطری برای مازنی ها باشد.

در تیم نصف جهان امیر کرمی در قطر پاسور عالی بود او و شاهین توانا (لیبرو)، هومن باقری (پاسور) کاری کردند کارستان.

در ارومیه نیز تیم جوان شهرداری یکی دیگر از حریفان خود یعنی مس رفسنجان را شکست داد تا بار دیگر بارقه امید در پایتخت والیبال ایران دمیده شود. جنگندگی و خستگی ناپذیری ویژگی های شاگردان جهانگیر سید عباسی است، اینبار سوای مثلث جاوید اسماعسل زاده، مبین نصری و ادلان سیدعباسی مرد باتجربه قطر سرعتی سعید مصطفی وند هم روز درخشانی را داشتند.

ایفاسرام اردکان بعد از دگرگونی های که به وجود آمده با شکست 3 بر صفر میان الکترونیک مشهد گام محکم دیگری برداشت. در تیم ایفاسرام علی حق پرست بازیکن جوان بابلی و رضا اصلانی لیبروی باتجربه سرآمد بودند. تیمی که ملی پوشانی همانند جواد کریمی، علی اصغر مجرد و پوریای یلی را دارد می تواند در مسیر لیگ درخشان تر ظاهر شوند.

در جدال خودروسازان تهرانی پیکان بر سایپا چیره شد. پیکانی ها که روی پاس های محمد وادی نمایش درخور توجهی دارند دو بازیکن بازسازی شده را به بهترین وجه رو کرده اند. محمد مشهدی و علی شفیعی ملی پوش سابق که به نظر می رسد روز های نزول را پشت سر گذاشته است. شاگردان سعید رضایی در تیم فولاد سیرجان ایرانیان یک کار جمعی خوب مقابل راهیاب ملل انجام دادند.

عارف مرادی و علی یوسف پور از چهره های کار آمد تیم سیرجان بودند. در تنها نبرد پنج گیم هفته پاس گرگان مغلوب هورسان رامسر شد، رامسری ها علی زارع، ابوالحسن خاکی زاده و محمد شاه علی بهترین بودند و در گنبد نیز تیم شهداب یزد یک سر و گردن بالاتر از میزبان ظاهر شد.

بازگشت به اوج میثم صالحی و قدرت نمایی یونس قلیچ نیازی، سعید توانا و دفاع های مسعود غلامی سه امتیاز را به یاران تند روان داد تا همچنان در رده دوم جدول باقی بماند.

ترین های هفته:

تیم هفته: گیتی پسند

بازیکن هفته: هومن باقری

پدیده هفته: علی حق پرست

چهره هفته: مبین نصری

مربی هفته: سعید عقیلی با تقدیر از علیرضا طلوع کیان و جهانگیر سید عباسی

تابلوی نتایج دیدار ها:

فولاد سیرجان ایرانیان - راه‌یاب ملل مریوان ست اول: 25 بر 15ست دوم: 26 بر 24ست سوم: 22 بر 25ست چهارم: 25 بر 19
هورسان رامسر – پاس گرگان ست اول: 27 بر 29ست دوم: 25 بر 14ست سوم: 26 بر 28ست چهارم: 25 بر 23ست پنجم: 15 بر 12
ایفاسرام اردکان – نیان الکترونیک خراسان ست اول: 28 بر 26ست دوم: 25 بر 22ست سوم: 25 بر 23
شهرداری گنبد – شهداب یزد ست اول: 20 بر 25ست دوم: 16 بر 25ست سوم: 22 بر 25
شهرداری ارومیه – مس رفسنجان ست اول: 16 بر 25ست دوم: 25 بر 19ست سوم: 25 بر 20ست چهارم: 25 بر 18
گیتی‌پسند اصفهان – لبنیات هراز آمل ست اول: 25 بر 22ست دوم: 30 بر 28ست سوم: 25 بر 19
پیکان تهران – سایپا تهران ست اول: 22 بر 25ست دوم: 25 بر 22ست سوم: 25 بر 20ست چهارم: 25 بر 19

نویسنده: جمشید حمیدی