پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه

کوتاه از دنیای توپ گرد

آنچه در پی می آید گریزی است به چند خبر دنیای توپ گرد که محدود به فوتبال است. از آسیب دیدگی طولانی صیادمنش تا خبر درگذست یکی از اسطوره های برزیل که می خوانید.

به گزارش پایگاه خبری البرز ورزشی:

* الله یار صیادمنش ۴ تا ۶ هفته آینده را از دست خواهد داد و نمی‌تواند در این مدت تیمش را همراهی کند.

این ملی‌پوش ایرانی که به تازگی از بند مصدومیت رها شده است، بار دیگر این ‌بار از ناحیه همسترینگ مصدوم شد و تیم پزشکی هال سیتی دوری او از میادین را ۴ تا ۶ هفته اعلام کرد.

لیام روزنیور، سرمربی این باشگاه اذعان کرد که این خبر هم برای هال سیتی و هم برای این بازیکن ۲۱ ساله خبر بدی است ولی پیش‌بینی اولیه حاکی از آن بود که او ممکن است برای مدت طولانی‌تری از فوتبال دور باشد، بنابراین اوضاع آن‌قدر بد نیست. او ممکن است یک ماه تا شش هفته از میادین دور باشد که این یک ضربه سخت به تیم ما در ادامه فصل است. صادقانه بگویم، ما احساس می‌کردیم که مصدومیتش می‌توانست خیلی بدتر باشد.

* باشگاه واسکودوگامای برزیل اعلام کرد: با نهایت تأسف متوجه شدیم که کارلوس روبرتو دی اولیویرا (ملقب به روبرتو دینامیته) ما را ترک کرده است. باشگاه در بیانیه‌ای اعلام کرد که او 29 سال از 68 سال عمرش را در این باشگاه سپری کرده بود.

دینامیته بین سال‌های 1971 تا 1979 در 1110 بازی برای واسکودوگاما 708 گل به ثمر رساند. او همچنان با 190 گل رکورددار گلزنی در لیگ سریبرزیل است. به عنوان بخشی از تیم ملی، دینامیت در 38 بازی 20 گل به ثمر رساند و در جام جهانی 1978 و 1982 بازی کرد.

* مرحله‌ی نهایی مسابقات فوتبال ساحلی امید کشور با حضور ۴ تیم پارس جنوبی، فرش حداد اصفهان، صدرشیمی یزد و پاس جوان گناوه برگزار شد. امروز آخرین دور از مسابقات انجام شده و در پایان تیم صدرشیمی یزد به مقام قهرمانی رسید. هم چنین تیم های پاس جوان گناوه و فرش حداد اصفهان به ترتیب دوم و سوم شدند.