جمعه بیست و یکم اردیبهشت ماه
حمایت امباپه از زیدان

زیزو یک اسطوره است!

امباپه رئیس فدراسیون فوتبال فرانسه را مورد انتقاد قرار داد: زیدان فرانسه است، ما اینطور به اسطوره بی احترامی نمی کنیم.

کیلیان امباپه پس از بی احترامی رئیس فدراسیون فوتبال فرانسه به زین الدین زیدان به دفاع پرداخت.

کیلیان امباپه پس از اظهار نظر "بی احترامی" رئیس فدراسیون فوتبال فرانسه به دفاع از زین الدین زیدان پرداخت. زین الدین زیدان که با بلئوس قهرمان جام جهانی شد، پس از شکست نهایی مقابل آرژانتین، آماده بود تا جایگزین دیدیه دشان به عنوان سرمربی جدید فرانسه شود.

دشان، هم تیمی سابق زیدان، بیش از یک دهه هدایت تیم ملی را برعهده داشت و فرانسه را به چهار فینال تورنمنت بزرگ هدایت کرد. به نظر می رسید جام جهانی 2022 آخرین جام جهانی او باشد، اما وی اکنون قرار است پس از امضای قرارداد جدید تا سال 2026، برای چهارمین نمایش خود در راس کار باقی بماند.

نوئل لو گرات، رئیس FFF، در مصاحبه ای با برنامه بارتولی تایم در RMC Sport، به طرز باورنکردنی درباره زیدان صریح بود و گفت که اگر او تماس می گرفت، "حتی تلفن را برای او بر نمی داشت".

اما امباپه طلسم فرانسوی از نحوه صحبت لو گرات در مورد زیدان، یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فرانسه و مربی سه بار قهرمان لیگ قهرمانان اروپا خوشش نیامد. امباپه در توییتی نوشت: زیدان فرانسه است، ما اینطور به اسطوره بی احترامی نمی کنیم... زیدان از زمان جدایی از رئال برای بار دوم در ماه می 2021 بیکار شده است و اکنون به یک سری شغل در تیم ملی مرتبط شده است.

در حالی که گفته می شود زیدان مودبانه دعوت ایالات متحده را رد کرده است. امباپه مدت ‌هاست که زیدان را تحسین می‌کند و در دوران جوانی با او دیدار کرد. او اکنون لباس شماره 10 زیزو را که برای فرانسه به تن کرده بود، به تن می کند.

نظرات خود را در مورد داستان به اشتراک بگذارید به اسطوره فرانسه بی احترامی نکنید، امباپه از رئیس فدراسیون فوتبال فرانسه به دلیل اظهار نظر درباره زیدان با طرح نیجریه در بخش نظرات انتقاد کرد.

مترجم: هستی رفیعی