پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
والیبال و راه آینده

کوزه لی: داورزنی ماندگار می شود اگر...

بحث درباره ی آینده والیبال ایران بعد از رفتن محمدرضا داورزنی ادامه دارد، نکته مهمی که متاسفانه از نگاه واقعی این ورزش دور مانده است نباید دست روی دست گذاشت و مشمول مرور زمان شد.

حبیب کوزه لی بازیکن سابق تیم ملی از نخستین والیبال بازان ایرانی بود که با تیم گالاتاسرای ترکیه در لیگ قهرمانان اروپا بازی کرد و کارت مربیگری بین المللی نیز دارد او می گوید: بعد از رفتن آقای یزدانی خرم، دکتر داورزنی به عنوان جانشین ایشان اقدامات قابل تقدیری انجام داد که به واسطه آن نه تنها والیبال افول نکرد بلکه از اعتبار و جایگاه بین المللی زیادی برخورددار شد.

کوزه لی اضافه می کند: آقای داورزنی در کنار اقدامات بسیار خوبی که انجام داد از تمام پتانسیل والیبال کشور بهره نگرفت. به ویژه در بخش مربیگری سپردن تیم جوانان به دست مربی که دستیار تیم ملی هم بود بی توجهی به سایر مربیان کشور تلقی می شود. ما در مسابقات قهرمانی جهان و المپیک هم خوب نتیجه نگرفته بودیم. اما در این برحه استفاده از تجربیات گران بهای داورزنی توسط والیبالی های تحصیلکرده ضرورتی است که می تواند تلاش های داورزنی را ماندگار سازد.

کوزه لی می افزاید: ما ملی پوشان باکفایتی چون آقایان بهنام محمودی و امیر منظمی را داریم که اگر در کنار خود از پیشکسوتان صاحب نام به عنوان مشاور بهره بگیرند می توانند روند خوب والیبال ایران را ادامه دهند.

کوزه لی درباره ی والیبال گنبد نیز می گوید: وقتی شواری شهر کادرفنی را انتخاب می کند و در گزینش ها مهندسی می شود شرایط به گونه ای پیش می رود که امروز از دیدن والیبال گنبد در لیگ برتر خجالت می کشیم و مردم نیز از زد و بند های به وجود آمده نسبت به این ورزش دارای افتخار و ویژه در ترکمن صحرا دلسرد می شوند.

گفت و گو: جمشید حمیدی