پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
ژیمناستیک و رهایی از چالش های پیاپی

خناری نژاد: چهار ورلد کاپ مهم را پیش رو داریم

ورزش پایه و مادر ژیمناستیک بعد از دو سه سال پرسه زدن در وادی بیهودگی سر و سامان می گیرد. این را از زبان یکی از مطرح ترین ژیمناست های دو دهه اخیر می نویسیم.

هادی خناری نژاد یکی از افتخار آفرینان این ورزش سنگین و ظریف و مربی کنونی تیم ملی  می گوید: با تایید کاندیدا های ثبت نام شده کم کم مقدمات برگزاری انتخابات ریاست فدراسیون فراهم می شود و همه ی اشخاصی که برای انتخابات آماده شده اند ورزشی و از جنس ژیمناستیک به شمار می آیند و به همین لیل امیدوار هستیم بعد از دو سال فدراسیون با سرپرست اداره شده است همه چیز ختم به خیر شده است. طی این سال ها بیشترین ضربه را ورزشکاران خورده اند که دچار چالش و کم توجهی شده بودند.

مربی تیم ملی ژیمناستیک اضافه می کند: دومین اردوی آماده سازی تیم ملی را پشت سر گذاشتیم و قهرمانان این رشته باید در ورلد کاپ آلمان، قطر، آذربایجان و مصر آماده می شوند. ما باید در سه رویداد از این مسابقات بتوانیم امتیازات لازمه را کسب کنیم تا بتوانیم سهمیه جهانی را بگیریم. ورزشکاران ما در چند وسیله از مدعیان جهانی محسوب می شوند متاسفاته آقای مهراب کهنی به دلیل برخی مشکلات به مسابقات لیورپول انگلستان اعزام نشد وگرنه وی جزو سه ژیمناستیک برتر جهان به حساب می آید.

ما در مسابقات جهانی توسط خودم و آقای کیخاه صاحب عنوان شده بودیم و اصولا ایرانیان برخلاف ورزشکاران اروپایی که تک وسیله هستند می توانیم در خرک حلقه، دار حلقه و اصولا پنج مهارت جز مدعیان باشیم.

در گذشته اعتقاد داشتم که ژیمناستیک به مربیان خوب خارجی نیاز دارد ولی اکنون ما تمامی حرکت ها و تکنیک های روز دنیا را می دانیم و اگر شرایط مساعد شود می توانیم بهترین بازدهی را داشته باشیم.

گفت و گو: ج - دوستدار