پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
پیروزی بزرگ هندبال ایران

نبرد نفسگیر در کراکوف

تیم ملی هندبال کشورمان که برای شرکت در بیست و هشتمین دوره پیکار های قهرمانی جهان به کراکوف لهستان سفر کرده است.

در نخستین گام نبردی نفسگیر با تیم پرقدرت شیلی برگزار کرد و درحالی که در دقایق پایانی بازی افشین صادقی یار باتجربه تیم ایران توسط داور دیس کالیفه شده بود در نهایت با بردی میلیمتری 25 – 24 پیروز میدان شد.

 در این مسابقه محمدرضا اورعی که دقیقه نود موفق به کسب ویزا شده بود به تیم ملی پیوست و نمایشی خیره کننده در پست بغل چپ ارائه داد و با شش گل بهترین گلزن تیم ایران بود.

محمد کاظمی که همانند محمدرضا در ایران جا مانده بود بازی دلپذیری ارائه داد. مجتبی حیدر پور کاپیتان تیم ملی نیز با به ثمر رساندن پنج گل یکی از بهترین های تیم ملی ایران بود اما ستاره مسابقه کسی نبود جز محمد سیاوشی گلبان تیم ملی که 18 سیو تماشایی داد و به ویژه در ثانیه های آخر یک گل مسلم شیلی را مهار کرد، او بهترین بازیکن میدان شناخته شد.

حسن پروانه کارشناس هندبال و بازیکن سابق تیم ملی در نگاهی فنی درباره مسابقه فوق می گوید: تیم ملی ایران در نیمه نخست با سیستم دفاعی 6 – 0 مانع مانور شیلی هایی ها شده بود اما در نیمه دوم شرایط به سود حریف تهدید کرد تا جایی که در دقایق پایانی 3 گل از تیم ایران پیش افتاد که سیاوشی به راستی ناجی تیم ملی شد.

پروانه درباره کیفیت داوری که مورد انتقاد برخی گزارشگران قرار گرفته بود می گوید: داور اهل بوسنی یکی از پنج داور برحسته جهان است تنها اشکال وی اخراج افشین صادقی در دقایق آخر بود که نباید صورت می گرفت، افشین بازی درگیرانه ای را ارئه داد که الان ممکن است داوران دچار اشتباه شوند.

تیم ملی ایران فردا با مونته نگرو مصاف خواهد داشت، تیم کشور ووسلین سرمربی تیم ایران که باید دید این پیکار دشوار در نهایت چگونه رقم می خورد اما همین که تیم ایران با یک پیروزی صعود به دور بعدی را قطعی ساخته است بسیار ارزشمند می داند.

گزارش: مرجان بنی یعقوب