پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
هندبال قهرمانی جهان – کراکوف

روی کاغذ شانسی نداریم اما...

تیم ملی هندبال ایران بعد از رقابتی نفسگیر در گام نخست مسابقات جهانی لهستان امشب یک بازی بسیار سنگین را درپیش دارند.

حریف ملی پوشان ما در کراکوف تیم ملی مونته نگرو است، تیمی که زمانی در قالب یوگسلاوی در هندبال دنیا صاحب سبک بوده و بعد از فروپاشی ایم کشور نیز مونته نگرو جزو قدرت های خوب هندبال اروپا محسوب می شود یک حریف فوق العاده قوی که پیروزی مقابل آن به آسانی امکان پذیر نمی شود.

کیوان صادقی بازیکن و مربی سابق تیم ملی هندبال در اینتباره به البرز ورزشی می گوید: 5 – 6 بازیکن این تیم در لیگ های معتبر اروپایی بازی می کنند، ریشه دار و از سیستم و تاکتیک بالایی برخوردار است. این تیم اگرچه مدعی قهرمانی نیست اما در اقتدار و سطح فنی بالای بازیکنان این تیم تردیدی وجود ندارد بنابراین روی کاغذ ما شانسی برای این پیروزی نخواهیم داشت.

صادقی اضافه کرد: اما اعتقاد دارم که همه چیز داخل میدان بازی مشخص خواهد شد. برخلاف برخی نظر ها اعتقاد دارم در مسابقه اول با شیلی خیلی خوب ظاهر نشده بودیم باید به محمد سیاوشی دروازه بان تیم ملی دستمریزاد بگوییم که ناجی تیم ملی در دقایق پایانی بود.

به هر حال با توجه به موجودیت هندبال اسپانیا حریف سوم ما در مسابقات جهانی می توانیم پیش بینی کنیم که به عنوان تیم سوم گروه در مرحله بعدی با تیم های پرقدرت فرانسه، لهستان و اسلوواکی مواجه خواهیم شد که در آن مرحله نیز کار ما دشوار خواهد شد اگرچه نگاه اولیه هندبال ما صعود از مرحله اول ما بود که خوشبختانه به وقوع پیوست.

گفت و گو: مرجان بنی یعقوب