پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
هندبال قهرمانی جهان

ایران بازنده سربلند

چهارمین روز از مسابقات هندبال قهرمانی جهان ۲۰۲۳ امروز شنبه 24 دی ماه با برگزاری 8 دیدار دنبال شد.

نگاهی به چهارمین روز رقابت های هندبال قهرمانی جهان که در کراکوف لهستان جریان دارد سوای اینکه تیم ملی کشورمان را به عنوان تنها آسیای برنده سرپا نگه داشته است باعث شد که در رقابتی میلیمتری با تیم پرقدرت مونته نگرو تحسین برانگیز باشد این بازی مهیج را تیم ملی کشور ما با سه گل اختلاف واگذار کرد اما می دانیم که مونته نگرو یکی از قدرت ها مطرح هندبال اروپا است که در ردیف تیم های صاحب سبک دنیا قرار دارد.

اما بازیکنان ایران به ویژه جوانانی همانند محمدرضا اورعی و محمد کاظمی کاری کردند کارستان و نقش مجتبی حید پور به عنوان کاپیتان در بالا نگه داشتن روحیه تیم بی نظیر بود.

ملی پوشان هندبال ما تا دقایق حساس بازی شانه به شانه و به طور تساوی با مونته نگرو پیش می رفتند و با خود باوری کم نظیر تحت تاثیر نام بازیکنان حریف قرار نگرفتن که هر یک در بهترین تیم های دنیا بازی می کنند.

متاسفانه در این مسابقه مهیج محمد سیاوشی آن دروازه بان تیز چنگ بازی با شیلی نبود و سرمربی تیم ملی ناچار شد از هر سه گلبان تیم ایران استفاده کند اما به نظر می رسید که آنالیز مونته نگرو درمورد عملکرد دروازه بانان ایرانی به ثمر رسیده باشد.

تیم ملی با این باخت آبرومندانه آخرین مسابقه دور مقدماتی را مقابل تیم پرقدرت اسپانیا برگزار خواهد کرد.

نتایج این رقابت‌ها به شرح زیر است:
ایران 31 - مونته‌نگرو 34
عربستان 23 – فرانسه 41
اروگوئه 24 – برزیل 35
کره 24 – پرتغال 32
شیلی 26 – اسپانیا 34
اسلوونی 32 – لهستان 23 کیپ ورد 27 – سوئد 34
مجارستان 30 – ایسلند 28

نویسنده: مرجان بنی یعقوب