پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه

پایان دوره دانش افزایی داوران فوتبال

مراسم اختتامیه کلاس دانش‌افزایی داوران و کمک داوران لیگ برتری و لیگی یکی در هتل آکادمی فوتبال با حضور مسئولین فدراسیون فوتبال تهران برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری البرز ورزشی: در این کلاس که مدرسینی چون مسعود مرادی در آن حضور داشتند، عملکرد داوران در نیم‌فصل اول بررسی و نکات لازم به آن‌ها گوشزد شد.

مهدی تاج، رییس فدراسیون فوتبال، مهدی محمدنبی، نایب رییس اول و هدایت‌الله ممبینی، دبیرکل،  احمدرضا براتی، عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال و خداداد افشاریان به عنوان رییس کمیته داوران و برگزارکننده این کلاس‌ها و علی خطیر، مشاور عالی رییس فدراسیون، حضور داشتند.

در این مراسم رئیس فدراسیون فوتبال گفت: به داوری ما انتقاد می‌شود اما این کلاس‌ها برای این است که از نظر کیفی آن را رشد دهیم. هر چند که از نظر کمی، زیاد هستند و باید کمتر شوند زیرا داوران باید در کوران بازی‌ها باشند و با سوت‌های زیاد رشد می‌کنند. برای VAR تعداد کمی و بهترین‌ها را یعنی حدود حدود ۷۰ یا ۸۰ نفر را آموزش می‌دهیم زیرا فرصت کمی داریم. کار ساده‌ اما پر دردسری است. با هر مجموعه‌ای وارد مذاکره می‌شویم، جایی از آن گره می‌خورد و مجبوریم بیشتر مذاکره کنیم. ممکن است این موانع برای کشورهای دیگر اصلا وجود نداشته باشد. ما در کشورهای دیگر به این موانع برنمی‌خوریم و این موانع به زودی رفع می‌شود. مطمئن باشید که VAR در آینده نزدیک می‌آید و این وظیف ماست.