پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
مسی، امباپه و نیمار کنار هم

برای اولین بار پس از جام جهانی به یکدیگر پیوستند

پاریس: سفر روز یکشنبه پاری سن ژرمن به رن اولین باری است که سه ستاره اصلی این تیم شامل لیونل مسی، کیلیان امباپه و نیمار از زمان جام جهانی با هم بازی می کنند.

امباپه پس از بازگشت از قطر و بازی در دو بازی اول PSG پس از مسابقات، روز پنجشنبه به تمرینات بازگشت. او برای استراحت به نیویورک رفت و در حالی که مسی به بازگشت خود برگشت و گلزنی کرد، در پیروزی 2-0 برای رهبران لیگ 1 مقابل آنجر در روز چهارشنبه، هیچ جا دیده نشد.

جام جهانی یک عامل محرک آشکار در فرم فوق‌العاده این سه نفر در ماه‌های ابتدایی مبارزات بود و نحوه بازی آنها در کنار هم در تعیین چگونگی ادامه فصل برای پاری سن ژرمن بسیار مهم است.

آنها قبل از اتمام نیم فصل اول در رن شش امتیاز با لنز فاصله دارند، اما لیگ قهرمانان هدف اصلی آنهاست. تیم کریستوف گالتیه پس از ناکامی در صدرنشینی گروه خود، در مرحله یک هشتم نهایی مقابل بایرن مونیخ قرار گرفت و بازی رفت در خانه در 14 فوریه برگزار شد.

گالتیه مسی 35 ساله را پس از اولین بازی خود پس از کاپیتانی آرژانتین و پیروزی در ضربات پنالتی مقابل امباپه فرانسه در فینال حماسی جام جهانی در ماه گذشته توصیف کرد: آرامش و از نظر بدنی در فرم عالی بود.

اکنون سوال این است که ستاره سابق بارسلونا پس از آن پیروزی تعیین کننده، چقدر انگیزه دارد. پاری سن ژرمن به دنبال تمدید قرارداد با او در پایتخت فرانسه برای فصل سوم است و بزرگترین هدف مسی در حال حاضر قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا برای اولین بار از سال 2015 خواهد بود.

امباپه قهرمان جهان در سال 2018 که با از دست دادن فینال جام جهانی علی رغم هت تریک به ثمر رساند، ولی موفق نشد حالا می خواهد برای اولین بار جام قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا را بدست آورد. در همین حال، نیمار شبیه مردی عجیب و غریب به نظر می رسد، او جام جهانی را با اشک ترک کرد زیرا برزیل در ضربات پنالتی در مرحله یک چهارم نهایی شکست خورد و می دانست که شانس او برای بردن آن جام ممکن است برای همیشه از بین رفته باشد. او سپس در اولین بازی پاری سن ژرمن پس از قطر مقابل استراسبورگ اخراج شد و پایان بدی را در سال 2022 به پایان رساند.

اما برای پاری سن ژرمن فقط این سه مورد نیست. آنها در دفاع آسیب پذیر می نماید چرا بیش از حد به سرخیو راموس سالخورده متکی هستند و بازیکن انفجاری ندارند، منطقه ای که مارکو وراتی شکننده بازیکن اصلی آنها است. گالتیه اصرار دارد که آنها هنوز به زمان نیاز دارند تا به سرعت بالا بروند.

او پس از بازی میان هفته گفت: همه ما به بازی دوباره با هم عادت کرده‌ایم و گاهی اوقات می‌توانستید ببینید که برخی از ارتباطات بین بازیکنانی را که بیشتر قبل از جام جهانی داشتیم، نداشتیم.

در این میان راس بارکلیاگر هافبک انگلیسی امیدوار بود که دوران حرفه ای خود را در فرانسه از سر بگیرد، این انتقال برای اعجوبه 29 ساله سابق اورتون کارساز نبود زیرا او تلاش می کرد در سه ماه اول فصل تاثیری جدی داشته باشد. با این حال، اوضاع برای او در آغاز سال 2023 بهبود یافته است. بارکلی در 2 ژانویه یک گل درخشان مقابل رن در شکست 2-1 به ثمر رساند و سپس از روی نیمکت آمد و در شکست 6-1 چهارشنبه مون پلیه دو گل زد.

مترجم: هستی رفیعی