پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه

کوتاه از فوتبال...کوتاه از فوتبال

درمیان اخبار ریز و درشت ایران و جهان حضور یک بازیکن اسپانیایی در فولاد خوزستان با عضویت مهدی طارمی در تیم منتخب آسیا جالب توجه است، به چند مورد از آن اشاره می کنیم.

به گزارش پایگاه خبری البرز ورزشی:

* فدراسیون بین المللی آمار و تاریخ فوتبال امروز یکشنبه تیم منتخب سال ۲۰۲۲ قاره آسیا را منتشر کرد. در این تیم، چهار بازیکن از ژاپن، سه بازیکن از کره جنوبی و دو بازیکن از عربستان حضور دارند و سهم ایران و استرالیا یک بازیکن است.

مهدی طارمی مهاجم تیم ملی ایران و باشگاه پورتو که در سال ۲۰۲۲ در مجموع ۳۹ گل به ثمر رساند و بهترین گلزن قاره آسیا بود، در ترکیب تیم منتخب سال هم حضور دارد.

طارمی در جام جهانی قطر دو گل ایران را برابر انگلیس به ثمر رساند و پاس گل دوم مقابل ولز را به رامین رضاییان داد.

* روبرتو تورس مهاجم ۳۳ ساله اسپانیایی که در تیم اوساسونا توپ می زد، پس از مذاکره با مسئولان باشگاه فولاد، رسما به عضویت این باشگاه درآمد.

تورس که به مدت ۱۸ سال و از رده سنی جوانان در تیم اوساسونا شاغل بود، مدتی پیش، پس از خداحافظی از این تیم برای مذاکره وارد ایران و خوزستان شد و در نهایت قرارداد رسمی خود را امضا کرد. تورس که در اوساسونا هم تیمی جواد نکونام بود، اینک به عنوان شاگرد زیر نظر او در فولاد کار خواهد کرد.

او در جام حذفی، دیدار تیم فولاد و خوشه طلایی را که با برد شاگردان نکونام همراه بود، نظاره گر بود.

پس از سعید واسعی، تورس دومین خرید زمستانه فولاد است.

در هفته شانزدهم لیگ برتر فوتسال اسپانیا میزبان مانزارس این کشور رفت و توانست با نتیجه ۵ بر یک حریفش را شکست دهد و جایگاهش را در رده دوم تثبیت کند.

در این مسلم اولادقباد، ملی‌پوش تیم پالما در دقیقه ۱۹ نیمه دوم موفق شد گل پنجم تیمش را به ثمر برساند تا سال ۲۰۲۳ را با گلزنی و پیروزی آغاز کند. پالما با این برد ۳۶ امتیازی شد و با اختلافی ۴ امتیازی با بارسلونای صدرنشین در رده دوم قرار گرفت.

حسین طیبی، دیگر ستاره ایرانی پالما به دلیل صادر نشدن ویزایش، در لیست پالما برای این دیدار قرار نداشت.