پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه

اخلاق و نام نیک تا ابد یادگار می ماند

دومین سالگرد درگذشت حسن منصوری مرد راستین والیبال کشور فردا برگزار می شود.

در مقطع زمانی که اخلاق و مروت پهلوانی دیگر رنگ بوی سابق را ندارد، هستند چهره های شاخصی در ورزش کشور که حتی در نبودشان در قید حیات ولی این نیک نامی و مرام، تواضع شان همچنان چون نگینی درخشان بر آسمان ورزش کشور می درخشد.

حسن منصوری که از استان فاخر ورزش کشور وارد عرصه حرفه ای مربیگری شد از همان دوران آغازین با کمترین امکانات نشان داد که چقدر از نظر فنی بی نظیر است و درک خاصی از این رشته ورزشی دارد.

شجاعتش از آمل که همیشه قطب والیبال بوده به کشور انتقال پیدا کرده و در رده های مختلف پایه نشان داد توانایی بی نظیری در وجودش نهفته بود. قهرمانی تیم مازندران در جام دهه فجر با حضور های تیم تهران الف و ب نماینده روسیه چند کشور خارجی از حماسه سازی سال های ابتدایی مربیگری اش بود.

هنوز تمرین اولش را با پارک مربی کره ای فراموش نمی کنیم وقتی این مربی خارجی کناری نشست و تمرین را در اختیار زنده یاد منصوری قرار دارد پس از پایان تاکید داشت که این چهره باید به عنوان مربی ارشد تیم ملی بزرگسال در جمع کادر فنی حضور داشته باشد. در مرحله ای که والیبال کشور دچار آبستن موفقیت ویژه شد و این مرد بزرگ نیز در این راه تاثیر بی نهایتی داشت آن قدر سهم عمده ای در تحول والیبال داشت که دیگر به عنوان یک بازوی توانمند در کنار فدراسیون وقت خدمت کند و حاج یزدانی خرم روی این چهره شاخص حساب ویژه باز کند.

مرد بزرگ عرصه والیبال کشور قریب به بیست سال از رده های پایه، تیم امید و بزرگسالان در خدمت تیم ملی بود. استاد منصوری را باید بنیانگذار والیبال ساحلی کشور دانست تلاش های عاشقانه اش اهالی این رشته هرگز فراموش نمی‌کنند و اگر امروز در آسیا حرفی برای گفتن داریم مزد همت چهره دوست داشتنی ورزش کشور بود.

وی با توجه به مسوولیتش هرگز هیچ گاه مسافرت خارجی در والیبال ساحلی نرفت تا از کم کردن هزینه های جاری بتواند پاداشی به ورزشکاران تقدیم کند.

ناگهان همه شاگردانش پس از یک دوره بیماری دچار یک شوک بزرگ شدند حسن منصوری دار فانی را وداع نمود بغض عجیبی بیان اهالی والیبال حکم فرما شد و از ضایعه در گذشت استاد منصوری اشک های جاری شد دل ها نا خار، مردی که هیچ وقت منافع شخصی و حب قدرت نداشت تواضع عزتش زبانزد همگان است.

بر شانه کسی بالا نرفت بد هیچ فردی را نمی خواست و ترمز پیشرفت کسی را نکشید. برای قدرت طلبی نجنگید و ثابت کرد او یک مرد آسمانی در زمین بود.

فردا دومین سالگرد درگذشت این مربی خوش نام طی آیینی در شهرستان آمل برگزار می شود.

گزارش: میثم یوسفی - آمل