پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
کشتی آزاد قهرمانی کشور

امیرحسین زارع غایب بزرگ سنگین وزن ها

مسابقات کشتی آزاد قهرمانی کشور از امروز ۲۸ تا ۳۰ دی ماه در سالن هفتم تیر تهران آغاز می شود.

به گزارش پایگاه خبری البرز ورزشی: که یکی از اوزان حساس این مسابقات، رقابت در وزن ۱۲۵ کیلوگرم و دوئل سنگین وزن هاست.

در این مسابقات امیرحسین زارع، دارنده مدال برنز مسابقات جهانی ۲۰۲۲ حضور ندارد و کارش را از مرحله بعدی یعنی جام تختی آغاز می کند و یدالله محبی قهرمان سال گذشته کشور و آسیا هم به دلیل مصدومیت در مرحله نهایی انتخابی سال گذشته، در این مسابقات غایب است.

با این وجود نبرد دیگر ستاره های این وزن همچنان جذاب است و نفرات مدعی مختلفی حضور دارند که می خواهند در غیاب دو ستاره عنوان دار این وزن، دو بنده تیم ملی در قهرمانی آسیا را برای خود رزرو کنند و گام بلندی به سوی حضور در مسابقات جهانی بردارند.

امین طاهری، امیررضا معصومی و مهدی هاشمی مثلث مدعیان اصلی این وزن هستند که هرکدام به دنبال اثبات توانایی خود و قهرمانی کشور هستند.
طاهری که در سال های اخیر یکی از مدعیان اصلی این وزن بوده و برنز آسیا و برنز امید های جهان را در کارنامه دارد، پس از غیبت در سال گذشته و مدتی حضور در کانادا، بار دیگر به تشک برگشته و این بار می خواهد از مرحله اول چرخه انتخابی شانس خود را امتحان کند.

امیررضا معصومی ستاره سنگین وزن ایران در یک سال اخیر هم آماده است تا حضورش در بزرگسالان را با موفقیت در قهرمانی کشور بهبود ببخشد؛ معصومی که موفق شد طلای جوانان جهان را به دست بیاورد، در جام جهانی آمریکا تنها نماینده ایران در سنگین وزن بود و با پیروزی در هر سه کشتی خود تمجید اتحادیه جهانی را هم بر انگیخت و حالا آمده تا در ۱۸ سالگی پدیده بزرگسالان کشتی ایران باشد.

با این وجود ضلع سوم این مثلث قدرت، کشتی گیر تازه احیا شده سنگین وزن است، مهدی هاشمی ستاره کشتی ایران در سال های اخیر، سال گذشته در بازی های کشورهای اسلامی موفق شد به قهرمانی برسد تا بازگشت خوبی به میادین داشته باشد.

او در ادامه در لیگ یک و لیگ برتر هم نمایش خوبی داشت و حالا باید پنجه در پنجه دو ستاره دیگر و البته رقبای دیگر این وزن همچون اکبرپور، برای قهرمانی در کشور و حضور در قهرمانی آسیا بجنگد. جایی که می تواند یک موفقیت بزرگ برای کشتی گیران باشد و البته یک گام بلند برای حضور در مرحله نهایی انتخابی تیم ملی و نبرد با ستاره هایی چون محبی و زارع.

تهران
قرعه کشی پنج وزن نخست انجام شد.
رقابت های کشتی آزاد بزرگسالان قهرمانی کشور (مرحله اول چرخه انتخابی تیم ملی)، از ساعت ۱۰ صبح امروز و به مدت 3 روز در سالن شهدای هفتم تیر تهران برگزار می شود.
مراسم قرعه کشی پنج وزن نخست این مسابقات صبح امروز برگزار شد که نتایج آن به شرح زیر می باشد:

57 کیلوگرم: 36 نفر

65 کیلوگرم: 39 نفر

74 کیلوگرم: 39نفر

86 کیلوگرم: 42 نفر

97 کیلوگرم: 31 نفر

جمع 187 نفر