پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
والیبال و راه آینده

سیف زاده: نگران چه هستید؟!

چرخه ورزش می چرخد و هرگز نباید نگران رفتن یک نفر بود هیچ آیین نامه ای هم وجود ندارد که یک نفر تا ابد رئیس فدراسیون بماند.

راضیه سیف زاده مربی و مدرس بین المللی والیبال می گوید: آقای داورزنی انسان باهوشی است که توانست نائب رئیس آسیا و عضو فدراسیون جهانی شود اما والیبال باید از آدم های خاک خورده این ورزش استفاده کند فکر نکنیم که همه آدم های معمولی هستند و برخی توانایی کار های مدیریتی را دارد.

آقای یزدانی خرم با آوردن ست کوویچ، ایوان و... پرورش نسل طلایی والیبال ایران را استارت زد و فدراسیون کنونی با صرف هزینه هنگفت والیبال ایران را در سطح بین المللی مطرح ساخت و ولاسکو این روند را تسریع کرد.

به کارنامه 15 ساله آقای داورزنی نگاه کنیم والیبال ما به جای پیشرفت عقب گرد داشته است چرا که رقبای ما از جمله ژاپن از نظر استفاده از تکنولوژی و علم بدنسازی بهتر کار کردند ولی ما در آمایش های گلخانه ای هم خیلی ثبات نداشتیم، نمونه اش والیبال بانوان است که با آوردن دو مربی خارجی هم در همان رده های هفتم و هشتم که بود درجا زد آیا آقای داورزنی توانست والیبال بانوان را هم ارتقا بخشد؟

راضیه سیف زاده مدرس فدراسیون جهانی و عضو سابق تیم ملی والیبال می افزاید: رئیس جدید هرکسی که باشد باید برنامه متحول سازنده ای را ارئه دهد و ما از این بابت کمبودی نداریم چرا که والیبال ما باید به دور از خود محوری کارشناسان و بزرگان خود را باور کند، اجازه ندهیم که این ورزش به صورت خانوادگی و رفاقتی اداره شود.

گفت و گو: جمشید حمیدی