پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
فدراسیون بین المللی تاریخ و آمار فوتبال اعلام کرد

شیر های اطلسی در جمع بهترین های جهان

فدراسیون بین المللی تاریخ و آمار فوتبال اعلام کرداین بر اساس فدراسیون بین المللی تاریخ و آمار فوتبال (IFFHS)، یک آژانس تحقیقاتی و رتبه بندی فوتبال است که از سال 1988 رتبه بندی سالانه فوتبالیست ها و مدیران بازی را در سطح جهان منتشر می کند.

بر اساس گزارش رسیده برگزیده گان این آژانس به شرح ذیل است:

یاسین بونو، دروازه بان تیم ملی مراکش، در رده سوم بهترین دروازه بان جهان در سال 2022 قرار گرفت، در حالی که ولید رگراگی، مربی تیم نیز در رده بندی بهترین مربی ملی مردان جهان سوم شد.

رگراگی در رده مربیگری تیم ملی 30 امتیاز دریافت کرد، جایی که او دو رده پس از لیونل اسکالونی آرژانتینی و دیدیه دشان فرانسوی که به ترتیب 240 و 45 امتیاز کسب کردند، قرار گرفت.

یکی دیگر از بازیکنان مراکشی، حکیم زیچ، همچنین مهاجم چلسی، در رده نهم بهترین بازی ساز جهان در سال 2022 قرار گرفت.

زیچ که به دلیل مهارت های فنی، ذهنیت رویایی و خلاقیت خود در هنگام با توپ شناخته می شود، در ارائه پاس گل و گلزنی مهارت دارد، مجموعه مهارت های او باعث شده است که این بازیکن 29 ساله بیش از 20 گل برای شیر های اطلس و بیش از 11 پاس گل در تیم ملی به ثمر برساند.

هم تیمی او اشرف حکیمی در تیم ایده آل IFFHS در سال 2022 قرار گرفت که در آن لوکا مودریچ، لیونل مسی و کیلیان امباپه حضور داشتند.

حکیمی در جام جهانی 2022 در 7 بازی حضور داشت و دو بار در چهار تلاش روی هدف به ثمر رساند. ولید رگراگی، که قبلاً در رده بندی بهترین مربی ملی جهان در سال 2022 سوم شده بود، همچنین با ویداد کازابلانکا، برنده لیگ قهرمانان CAF، مقام سوم را در بهترین مربی باشگاهی جهان در سال 2022 به دست آورد.

این اولین بار در تاریخ جوایز IFFHS است که یک مربی در همان سال در دو رده مربی روی سکو می رود.

IFFHS همچنین رده بندی برترین گلزنان جهان در سومین دهه قرن بیست و یکم را بر اساس نتایج دو سال اول (2021 و 2022) منتشر کرد. محمد رحمان از سودانی، مایکل اولونگا از کنیا و محمد صلاح از مصر به ترتیب در رتبه های 8، 11 و 12 قرار گرفتند.

همچنین ریکاردو گومز (کیپ ورد)، پیتر شالولیل (نامیبیا)، ایوب الکعبی (مراکش)، کودجو فو-دوه لابا (توگو)، سادیو مانه (سنگال) و سباستین هالر (ساحل عاج) در بین 50 نفر برتر قرار گرفتند.

در رده بهترین گلزنان بین المللی، سادیو مانه در رده پنجم قرار گرفت و پس از آن محمد صلاح (دهم)، وینسنت ابوباکار از سنگال (15)، محمد کودوس از غنا (22)، و ویکتورین آدبایور از نیجر فهرست آفریقا را در جایگاه 24 بسته است.

ویکتور گومز از آفریقای جنوبی در رده پنجم بهترین داور جهان مردان در سال 2022 قرار گرفت.

در سال 2022، این بازیکن 40 ساله که اخیراً بازنشستگی خود را اعلام کرد، در هفت بازی قضاوت کرد. دو بازی جام جهانی، یک مسابقه مقدماتی جام جهانی، آفریقا و چهار مسابقه جام ملت های آفریقا.

او با افتخار از این ورزش بازنشسته شد و عنوان بهترین داور آفریقایی را به خود اختصاص داد.

برگردان: هستی رفیعی