پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
هندبال قهرمانی جهان

پیکار با خروس های پر افتخار

تیم ملی هندبال ایران که به دور دوم مسابقات جهانی کراکوف صعود کرده بود در این مرحله نخستین دیدار خود را به تیم اسلوونی واگذار کرد.

اسلوونی که یکی از تیم های قدرتمند جهان و اروپا است با نتیجه 38 – 21 بر هندبال بازان ایران چیره شد، کلاس بالای هندبال اروپا در مسابقه دیگر قطر و هلند نیز نمود پیدا کرد هر چند که قطری ها با تیم چند ملیتی خود با دو گل اختلاف مغلوب مردان گل های نارنجی شدند، در این روز بحرین تنها تیم آسیایی بود که بر آمریکا غلبه کرد.

ملی پوشان باید امشب مقابل فرانسه به میدان بروند. فرانسه پرافتخارترین تیم هندبال جهان است. خروس ها از ۷ تجربه حضور در المپیک سه مدال طلا، یک نقره و یک برنز را در کارنامه دارند. 

قدرت بدنی بالا، فیزیک عالی در کنار کار های مدرن تاکتیکی تیم فرانسه را از بسیار تیم های شرکت کننده در مسابقات جهانی متمایز می سازد و به همین دلیل شاید دیدار با این تیم برای هندبال ایران حتی از برزیل نیز دشوار تر باشد.

امروز جمعه ۳۰ دی در دهمین روز از مسابقات هندبال قهرمانی مردان جهان دو تیم ملی ایران و فرانسه از ساعت ۲۰:۳۰ در سالن تائورون آرنا کراکوف لهستان مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند.

نتایج رقابت‌های تیم ملی هندبال مردان ایران در قهرمانی جهان

ایران ۲۵ - شیلی ۲۴

ایران ۳۱ - مونته‌نگرو ۳۴

ایران ۲۲ - اسپانیا ۳۵

ایران ۲۱ - اسلوونی ۳۸

برنامه دهمین روز (امروز جمعه) از مسابقات هندبال قهرمانی مردان جهان

اسلوونی - اسپانیا ساعت ۱۸:۰۰

کیپ‌ورد - پرتغال ساعت ۱۸:۰۰

ایران - فرانسه ساعت ۲۰:۳۰

برزیل - مجارستان ساعت ۲۰:۳۰

ایسلند - سوئد ساعت ۲۳:۰۰

مونته‌نگرو - لهستان ساعت ۲۳:۰۰

مسابقات مرحله پرزیدنت کاپ:

شیلی - اروگوئه ساعت ۱۸:۰۰

عربستان - کره جنوبی ساعت ۲۰:۳۰

بیست و هشتمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی مردان جهان از ۲۱ دی آغاز شده و تا ۹ بهمن ادامه دارد. در مرحله گروهی ۳۲ تیم با هم رقابت کردند که در پایان ۲۴ تیم راهی دور اصلی شدند و ۸ تیم دیگر به پرزیدنت کاپ راه یافتند

۲۴ تیم حاضر در دور اصلی در چهار گروه رقابت خواهند کرد که در پایان از هر گروه ۲ تیم به پلی آف صعود خواهد کرد.

گزارش: مرجان بنی یعقوب