پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
لحظه تاریخی در ورزشگاه ریاض

مسی و رونالدو تکرار خاطرات شیرین

کریستیانو و مسی در دیدار ستارگان ریاض و پاری سن ژرمن در عربستان بار دیگر مقابل هم قرار گرفتند.

یک لحظه تاریخی؛ کریستیانو و مسی چیزی را تجربه کرده اند که پیش از این ممکن است آخرین نمایش آنها نقابل هم باشد.

پس از تقریبا دو دهه دوئل مستقیم، چه به صورت انفرادی و چه به صورت جمعی بین تیم های مربوطه، انتقال کریستیانو به النصر به این معنی است که برای ما بسیار دشوار خواهد بود که ببینیم آنها دوباره در یک زمین بازی می کنند.

هر دوی آنها 60 دقیقه در ورزشگاه ملک فهد عصر دیروز را بیرون از زمین گذراندند و مورد تشویق ایستاده تماشاگران قرار گرفتند. کریستیانو و مسی اجمالی از دوران اوج خود را به یادگار گذاشتند و به ترتیب یک گل و یک گل زدند و هر کدام یک پنالتی در پیروزی 4-5 پاری سن ژرمن مقابل ستاره ریاض در عربستان سعودی به ثمر رساندند.

از زمانی که آنها برای اولین بار در تساوی صفر - صفر بین بارسلونا و منچستریونایتد در فصل 08-2007 به مصاف هم رفتند، رونالدو و مسی 36 بار دیگر با یکدیگر روبرو شدند که سه مورد از آنها در بازی های دوستانه ماننددیشب در ریاض انجام شد. مسی از نظر تعادل کلی برنده می شود، در مجموع 17 پیروزی در مقابل 11 پیروزی کریستیانو. 9 بار دیگر با تساوی به پایان رسید.در مورد گل‌ها، بازی شب گذشته در عربستان به این معنی است که آنها در حال حاضر مساوی هستند.

کریستیانو دو گل در ریاض زد و مسی دروازه را باز کرد. به این ترتیب جدول امتیازات هر کدام 22 گل شامل دو گل مسی در بازی های غیر رسمی و سه گل از رونالدو می شود.

هر دو بازیکن دورانی را در باشگاه های مربوطه خود در لالیگا - رئال مادرید و بارسلونا رقم زدند و خاطرات برخی از بهترین کلاسیکوهای تاریخ را برای ما به یادگار گذاشتند. در میان 30 بازی بین لوس بلانکوس و بلوگرانا که هر دو در طی 9 سال مصادف شدن در لالیگا در آن بازی کردند، چند درگیری بزرگ برجسته است. مانند برد 3-4 در برنابئو در 23 مارس 2014، که در آن مسی هت تریک کرد تا بازی را که منجر به گل کریستیانو شده بود، برگرداند، یا تساوی 2-2 در نیوکمپ در اکتبر 2012. هر کدام با یک بریس به پایان رسید.

ریاض فصل یازدهم 4-5 PSG همه چیز از دقیقه سوم زمانی شروع شد که لئو مسی اولین گل از 9 گل را در یک بازی بسیار سرگرم کننده در ریاض به ثمر رساند که گاهی اوقات چیزی جز دوستانه بود.

بازی همه چیز داشت، یک پنالتی از دست رفته، یک اخراج، مداخله VAR، 9 گل و البته، دو تا از بهترین بازیکنان دوران اخیر که کریستیانو رونالدو و لیونل مسی احتمالاً آخرین بار در زمین مشترک بودند.
نیمه اول بازی شب گذشته با سرعت بالایی برگزار شد و باعث خوشحالی 68000 هوادار در ورزشگاه ملک فهد شد و برنات اسپانیایی در دقیقه 39 قرمز را به دلیل خطای حرفه ای دید.

به نظر می رسید این اخراج باعث تحریک پاری سن ژرمن شد و تیم فرانسوی درست قبل از وقفه دو برابر کرد زیرا مارکینیوس پس از پاس خوب امباپه به خانه هدایت شد. در حالی که ساعت به سمت نقطه 45 دقیقه حرکت می کرد، هنوز زمان برای درام بیشتر وجود داشت زیرا نیمار یک ضربه نقطه ای را از دست داد تا اینکه کریستیانو دومین ضربه خود را به ثمر رساند (در 23 بازی مو به مو با مسی به تساوی رسید) در حالی که او مقابل تیرک دروازه حرکت می کرد. سریع ترین واکنش را نشان داد و با پای چپ به زمین رفت تا بازی را با سوت به صدا درآورد.

نیمه دوم به همان شکل دیوانه وار آغاز شد که سرخیو راموس پیش از این که هان ریاض را به تساوی بکشاند، پی اس جی را جلو انداخت. درست قبل از اینکه هر دو مربی تغییرات گسترده ای انجام دهند، امباپه برتری PSG را از همان نقطه افزایش داده بود، قبل از اینکه اکیتیکه با نام های بزرگی که روی نیمکت استراحت می کردند، برتری را برای میهمان افزایش دهد.

بهترین گل شب در آخرین دقیقه به ثمر رسید که تالیسکای برزیلی از لبه محوطه جریمه به خانه رفت تا پرده 90 دقیقه بازی بسیار سرگرم کننده را پایین بیاورد.

"آخرین نمایش" مسی و رونالدو در یک زمین با هم؟ بسیار محتمل است، اما لذت بردن از مهارت و استعداد دو تن از بهترین بازیکنانی که بازی تولید کرده است، چه امتیازی دارد.

گزارش: هستی رفیعی