پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
لیگ برتر والیبال در ایستگاه 19

لزوم رعایت اصول فیر پلی

از سنگینی توپ در رطوبت شمال گرفته تا ناسزاگویی به سرمربی یک تیم مهمان در حومه زیوار تا مباحث مربوط به داوری در لیگ برتر کم بود که یک تیم شهرستانی از لیگ یک مدعی شد که به بازیکنانش از سوی رقبا پیشنهاد داده شد.

درواقع قوز بالای قوز شده است. در اینباره برخلاف برخی مدعیان اعتقاد داریم که مهمترین اصل رعایت اصول اخلاقی و جوانمردی از سوی مربیان باشگاه دار ها است چرا که تاکید فدراسیون جهانی والیبال رعایت فیر پلی در جریان رویداد های ورزشی است اگر مربی یا سرپرستی خلاف این اصول عمل می کند در واقع حکایت شعر قدیمی است که " یکی بر سر شاخ بن می برید...".

در هفته نوزدهم تیم شگفتی ساز هفته های اخیر یعنی گیتی پسند اصفهان در رامسر شکست خورد. پاسور تیم گیتی پسند سنگینی توپ در اثر رطوبت شمال را عاملی بر ساعد رسانی منفی بازیکنانش قلمداد کرد اما واقعیت این است که هورسانی ها در زدن سرویس های تاکتیکی و نمایش فردی عالی بودند.

فرهاد سال افزون، محمد صادقی و محسن سفیدآبی برای این تیم عالی بودند.

شگفتی مهمتر اما در مریوان صورت گرفت جایی که تیم راهیاب دو ست باخته پیاپی را  با پیروزی سه بر دو مقابل هراز آمل عوض کرد. یک بازی توام باانگیزه و نمایش دیدنی دانیال صادقی، مهدی رضایی و رادین احمدی بردی ماراتون گونه را به آرش صادقیانی تقدیم کرد.

البته سرپرست تیم هراز از ناسزاگویی به سرمربی از سوی برخی تماشاگران و ضعف داوری گلایه کرد.

در گرگان تیم پاس در نبود دو بازیکن از جمله امین اسماعیل نژاد مقابل پیکان خوب ظاهر شد اما در نهایت خودروسازان برنده میدان شدند و البته اینجا هم داد سرهنگ سنگ دوینی سرمربی پاس از بابت داوری به هوا رفت، در تیم پیکان آرمین افشین فر روزی درخشان داشت.

ایفاسرام اردکان شهرداری گنبد را شکست داد. نیان الکترونیک مشهد بر مس رفسنجان چیره شد و شهداب یزد هم سایپا را مقهور ساخت. در بین تیم هایی برنده رضا عابدین و سجاد جلوداریان از اردکان، سید موسوی و امین علوی و یونس جوان برای تیم مشهد و میثم صالحی و محمدرضا موذن در تیم شهداب بهترین ها بودند.

از پیروزی روحیه بخش فولاد سیرجان ایرانیان هم بنویسیم که موفق شد نوار پیروزی های جوان شهرداری ارومیه را قطع سازد.

تیم بازنده خوب بازی کرد اما در تیم فولاد فرهاد قائمی، علی پژومان چهره هایی برجسته بودند.

ترین های هفته:

تیم هفته: راهیاب ملل مریوان

بازیکن هفته: مهدی رضایی

مربی هفته: آرش صادقیانی با تقدیر از رحمان محمدی راد

پدیده هفته: محسن سفیدآبی

امتیاز آور هفته: مهدی رضایی با 28 امتیاز

گزارش : پوریا حمیدی