پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
گفت و گو با پیشکسوت اتومبیلرانی

ناظمی: استعداد هست نیاز به حمایت داریم

کریم ناظمی از پیشکسوتان اتومبیلرانی گفت: استعداد در ایران زیاد است اما با وجود تلاش مسئولان همچنان امکانات محدود است.

کریم ناظمی در مورد شرایط اتومبیلرانی در ایران اظهار داشت: در ورزش همه چیز به هم وصل است. اگر ابزار لازم نباشد و امکانات به حد نیاز فراهم نشود وجود استعداد به تنهایی کمکی به پیشرفت اتومبیلرانی نمی کند.

از این رو هر چه ما تلاش کنیم نتیجه ای نخواهد داشت. وی که در سال 59 قهرمان کشور شده است ادامه داد: در سال 68 مرحوم یزدانی خرم پارک ارم را در اختیار ما گذاشت و پیست فرمول 2 را راه اندازی کردیم. قرار بود فورمول یک را هم راه اندازی کنیم اما مقدور نشد و الان همان پیست هم به پارکینگ تبدیل شده است. از این رو سراغ کارتینک رفتیم و سعی کردیم این مورد را راه اندازی کنیم.

پیشکسوت اتومبیلرانی که از 20 سالگی وارد این رشته شد با اشاره به این که از سال 46 پیکان را برای مسابقات تست می کردند و همچنان هم در این خصوص با فدراسیون اتومبیلرانی همکاری می کند تاکید کرد: قدیم تر ها ایران خودرو اتومبیل هایی را در اختیار ما می گذاشت و با دو راننده آنها را تست سرعت می کردیم حالا هم ماشین هایی چون ال 90 را برای این مهم اختصاص می دهند.

الان در مسابقات مختلف این ماشین ها را شرکت نمی دهیم و روی بحث نقشه خوانی تمرکز کردیم تا از این طریق ورزشکارانی را تحویل جامعه اتومبیلرانی دهیم. در این مورد راننده های خوبی داریم و مسابقات جذابی برگزار می کنیم با این حال هنوز این رشته نیاز به حمایت دارد.

گفت و گو: نیلوفر مژدهی